۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۰۴۲۵۱
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

سند ۲۰۳۰ مخالف با استقلال آموزشی کشور است

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری گفت: ما برای استقلال کشور هزینه داده‌ایم، سندی که تحت عنوان ۲۰۳۰ در حال اجرا بوده مانع استقلال کشور است، این سند برای نظام آموزشی ما وابستگی به بیگانگان را ارمغان خواهد آورد.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه سند 2030 هیچ سنخیتی با اعتقادات و فرهنگ ما ندارد، اظهار داشت: اجرای چنین سندی در کشور اسلامی ایران که هزاران شهید تقدیم اسلام کرده است یک اقدامی شگفت از سوی دولت است.

وی با بیان اینکه چگونه ما به سندی که مخالف با آموزه‌های اسلام و فرهنگ ایران است تن دهیم و استقلال خود را زیر سؤال ببریم، گفت: ما برای استقلال کشور هزینه داده‌ایم، سندی که تحت عنوان ۲۰۳۰ در حال اجرا بوده مانع استقلال کشور است، این سند برای نظام آموزشی ما وابستگی به بیگانگان را ارمغان خواهد آورد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما سند بنیادین نظام آموزشی داریم که مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد: چرا نظام آموزشی کشور را وابسته به سند آموزشی و برنامه‌ای کنیم که دشمنان اسلام برای ما نوشته اند؟ ما به سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور توجهی نمی کنیم و در مقابل به دنبال اجرای سندی هستیم که به دست بیگانگان نوشته شده است.

وی با تأکید بر حفظ استقلال کشور و هوشیاری مسؤولان در تمام عرصه‌های کشور، بیان کرد: سند ۲۰۳۰ به دلیل مغایرت شدید با مبانی اسلام و به خطر انداختن استقلال کشور از ریشه باطل است و کشور ایران اجازه دخالت به هیچ بیگانه ای را در امور آموزشی کشور و در دیگر مسائل کشور را نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه سخنان رهبری فصل الخطاب است و مسؤولان گوش به فرمان رهبری باشند، تصریح کرد: اجرای سند ۲۰۳۰ با توجه به هشدارهای صریح رهبری ممنوع است و تأکید بر اجرای آن مفهومی ندارد و لازم است مسؤولان متوجه باشند و به دستورات رهبر انقلاب پایبند باشند.

وی با گلایه از شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: نباید شورای عالی انقلاب فرهنگ اجازه چنین اقداماتی را که مخالف صریح با اسلام است را بدند، این یک کاپیتولاسیون فرهنگی است که در خواب غفلت مسؤولان در حال اجرا است و باید هر چه سریع‌تر متوقف شود و دیگر چنین مسائلی در کشور مشاهده نشود.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه در مورد اجرای اسناد بالادستی و ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش کوتاهی می‌شود؛ ابراز داشت: مسؤولان فقط شعار می‌دهند و در عمل اقدامی از آن‌ها مشاهده نمی‌شود و گاه اقداماتی این چنین که مخالف با سند بنیادین است صورت می گیرد.

وی افزود: دشمنان همواره به دنبال نفوذ در دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و تصمیم‌ساز نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و از این طریق دارند تا اهداف بلند مدت خود نهادینه و محقق سازند، آنچه که امروز ما در مورد عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهد هستیم نیز دستگاهی را می‌بینیم که در مسائل فرهنگی و آموزشی فقط تماشاچی بوده و اقدام موثری در زمینه اصلاح امور ندارند./854/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات