۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۵۰۴۵۵۰
مدیر جامعه‌الزهرا‌:

شهدای حادثه تروریستی تهران به دست شقی‌ترین دشمنان به شهادت رسیدند

مدیر جامعه‌الزهرا‌(س)گفت: شهدای حادثه تروریستی تهران از جمله شهید حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین تقوی در حالی که روزه بودند، در مسیر اسلام و به دست شقی ترین دشمنان به شهادت رسیدند.
دیدار

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا(سلام الله علیها)، حجت الاسلام سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) به همراه مدیران، کارکنان و طلاب مراکز تخصصی تفسیر علوم قرآن و تعلیم و تربیت جامعه‌الزهرا‌(س) با حضور در منزل شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدمهدی تقوی» از شهدای عملیات تروریستی تهران با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

در این دیدار، مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) با اشاره به اینکه جمع حاضر، جمع علم و معرفت و این خانه، خانه علم، سیادت و شهادت است، اظهار داشتند: دنیا محل زندگی و اقامت ابدی ما نیست و همه باید روزی از این دنیا برویم؛ همان طور که خداوند در آیه ۳۰ سوره زمر به پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: «إِنَّکَ مَیِّتٌ وَإِنَّهُم مَّیِّتُونَ؛ دون شک تو خواهی مُرد و آنان (نیز) مردنی هستند».

حجت الاسلام و المسلمین مدنی یادآور شدند: رفتن از این دنیا همانند آمدن به این دنیا در اختیار ما نیست و زمان و نحوه آن نیز در اختیار ما نیست؛ اما اعمال ما، نحوه رفتن ما را تعیین می‌کند و انسان بر اساس آنچه که زندگی کرده، می‌میرد.

ایشان افزودند: همان روزی که شهید حجت الاسلام و المسلمین تقوی به همراه چند تن از هموطنان در این حادثه به شهادت رسیدند، افرادی نیز بر اثر تصادف از دنیا رفتند که اگر چه ممکن است انسان‌های مومن و خوبی بوده باشند، اما نحوه از دنیا رفتن آنها بسیار متفاوت است.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) تصریح کردند: شهدای حادثه تروریستی تهران از جمله شهید حجت الاسلام و المسلمین تقوی در حالی که روزه بودند، در مسیر اسلام و به دست اشقی الأشقیا به شهادت رسیدند.

داعشی‌ها در میان دشمنان جمهوری اسلامی ایران، شقی‌ترین دشمنان هستند

حجت الاسلام مدنی با بیان این که داعشی‌ها در میان دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران، شقی‌ترین دشمنان هستند، تأکید کردند: خداوند متعال مقدر کرد که افرادی چون شهید حجت الاسلام و المسلمین تقوی در حال انجام وظیفه شهادت برسد.

ایشان به سابقه درخشان این شهید بزرگوار اشاره و عنوان کردند: همه افرادی که با این شهید جاودان در ارتباط بودند، به بیان عظمت و بزرگواری‌های ایشان می‌پردازند که این یک فوز عظیم است.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) ادامه دادند: خداوند در قرآن کریم و در آیه ۵۲ سوره توبه می‌فرماید: «قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلَّا إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ؛ بگو: «آیا درباره ما، جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید؟! (یا پیروزی یا شهادت)»؛ «اهدی الحسنین» یعنی این که انسان توفیق رسیدن به «فوز عظیم» پیدا کند.

رسیدن شهید حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین تقوی به لقاء‌الله را «فوز عظیم» می‌دانیم

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در ادامه به بیان حضرت علی (ع) که در زمان شهادت فرمودند: «فزت و رب الکعبه» اشاره کردند و اظهار داشتند: ما این جمله حضرت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) را بزرگترین و بالاترین تسلیت برای خانواده شهید می‌دانیم.

ایشان بیان کردند: امام علی(ع) برای صدق گفتار خویش نیاز به قسم نداشتند، اما حضرت به پروردگار کعبه قسم یاد کردند که رستگار شدند و به هدف والای خود رسیدند.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) به بیان دیگری از امام علی(ع) اشاره کردند که فرمودند: «ما کنت الا کقارب ورد، و طالب وجد؛ من نسبت به مرگ همچون کسی هستم که شب هنگام در جستجوی آب باشد و ناگهان به آن برسد و یا همچون کسی که گمشده خویش را پیدا کند».

حجت الاسلام مدنی با اشاره به مقام والای شهدا، تصریح کردند: تسلیت ما از این جهت است که برادر، عالم و خدمتگزار بزرگواری را از دست دادیم، اما از جهت دیگر ایشان فوز عظیم هستند و جای تبریک دارد؛ ما از دست دادن این شهید را مصیبت و فقدانی بزرگ، اما رسیدن ایشان به لقاءالله را «فوز عظیم» می‌دانیم.

خداوند بازماندگان شهدا را ضمانت کرده است

ایشان اظهار امیدواری کردند که نسل این شهید بزرگوار موجب جاودانه شدن نام این شهید شوند و اظهار داشتند: خداوند جانشین شهید در میان خانواده شهید است و بازماندگان شهدا را ضمانت کرده است.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) یادآور شدند: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تعبیری درباره شهادت می‌فرمایند: «شهادت بالاترین مزد جهاد فی‌سبیل‌الله است»؛ اگر درست زندگی کرده باشیم، مزد عمر ما شهادت است که امید است خداوند ما را لایق این مزد قرار داهد.

حجت الاسلام مدنی در پایان تأکید کردند: امید است که در ادامه این مسیر نورانی موفق عمل کنیم و در مقابل شهدا سربلند باشیم./968/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات