۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۰۴۵۶۱
حجت‌الاسلام علوی تهرانی:

روزی فحاش کم و زندگی او تباه است

حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: کسی که به برادر مومن خود فحش دهد خداوند برکت را از روزی او می‌برد و او را به خود واگذار می‌کند که زندگی بر او تباه شود.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد باقر علوی تهرانی استاد حوزه و دانشگاه امروز در جلسه سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در مسجد امیر برگزار شد، گفت: بر اساس فرمایش پیامبر(ص) کسی از همه قوی‌تر است که در مقابل عده‌ای او را دشمنام دهند تحمل کرده جواب ندهد و فحاش را دعا کند.

وی با بیان اینکه نگرش مکتب وحی با غیروحی زمین تا آسمان تفاوت دارد، عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: احترام خانه خدا بسیار زیاد است اما احترام و حرمت مومن از کعبه بیشتر است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مومن بر گردن شما 30 حق دارد که در قیامت خداوند آنها را مطالبه کرده و حکم خواهد داد، که اگر حقش را ادا نکرده باشی یا از حق عبادی شما برداشته به او می‌دهند یا از گناهان او کم کرده و به تو می‌دهند تا حق برادر مومن استیفاء شود.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه یکی از آن حقوق فحش ندادن به برادر مومن است، گفت: فحش و دشنام به برادر مومن فسق است، فاسق کسی است که از امر الهی خارج شده باشد.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: کسی که به برادر مومن خود فحش دهد خداوند برکت را از روزی او می‌برد و او را به خود واگذار می‌کند که زندگی بر او تباه شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی دیگر، ابراز کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند کسی که به برادر مومن خود ناسزا گفته و نسبت ناروا دهد خداوند او را در طینت خبال جهنم که از جایگاه‌های بسیار بد است قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی افزود: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: جهنمیان در جهنم از جایگاه چهار گروه بسیار اذیت می‌شوند یکی از آن چهارگروه ناسزاگویان و فحاشان هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان ناسزا گو هرگز نمی‌تواند با امام معصوم(ع) ارتباط داشته باشد./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات