۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۰۵۱۵۴
کارشناس آموزش و پرورش:

رسانه ها درباره آموزش و پرورش دغدغه داشته باشند

بهلولی گفت: امروز مشکلات زیادی گریبان گیر آموزش و پرورش است و در اجرای سند تحول بنیادین بسیار عقب هستیم.
بهلولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی بهلولی از کارشناسان و دبیران آموزش و پرورش در پنجمین نشست کمپین صداقت رسانه‌ای با موضوع بررسی ابعاد فرهنگی، رسانه ای سند 2030 که ظهر امروز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد با اشاره به اینکه سند 2030 یک سند در بخش توسعه پایدار به شمار می‌آید اظهار داشت: در واقع در انی سند تنها درباره آموزش و پرورش سخن به میان نیامده است، در این سند موضوعاتی چون شرایط اقلیمی و تغییرات آب و هوایی، مقابله با گسترش خشونت، زودن فقر، جنگ در جهان و برقراری صلح و آرامش مطرح است.

وی ادامه داد: در این سند تنها بخش‌های چهارم و پنجم به طور مستقیم به آموزش و پرورش نگاه دارد، آنچه امروز ذهن منتقدان را به خود مشغول کرده است همین قسمت سند است، در واقع باید دید کدامیک از بندهای این سند با بخش‌های مختلف فرهنگ اسلامی کشورمان مغایرت دارد و بروی آنها اقدام به رفع کنیم.

کارشناس آموزش و پرورش یادآور شد: در رابطه با این سند سازمان یونسکو تفسیر خود را در سایت این سازمان منعکس کرده است ولی آنچه ما باید به آن توجه داشته باشیم تفسیر خود ما از این سند است، همچنین در این سند بروی اولویت‌های ملی فرهنگی هرکشوری تاکید شده است.

بهلولی تاکید کرد: این سند پیش از اینکه در داخل فضایی کارشناسی برای مردم باز شود در یک محفل عمومی باز شد و باعث شد که برخی گرایشات سیاسی موافق و مخالف در مقابل هم بدون آگاهی لازم از این سند جبهه‌گیری کنند.

وی افزود: در این رو نقش رسانه نیز مهم بود که در یک مناظره بین نماینده آموزش و پرورش و سحرخیز از منتقدان سند این اتفاق افتاد اما متاسفانه نظرات آنها ناتمام ماند، در واقع در این برنامه به جای کار کارشناسی هرکسی نظرات خود و دیدش نسبت به این سند را بازگو کرد و از این رو گفتگویی ضعیف رخ داد.

کارشناس آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز شاهد دغدغه رسانه‌ در موضوعات آموزش و پرورش نیستیم، خاطرنشان کرد: امروز ما نیازمند نظرات کارشناسی بروی این سند هستیم، این سند باید مورد نقد و تحلیل قرار گیرد، رسانه رسالت آگاهی بخشی دارد و باید نظرات کارشناسی و عادلانه درباره این موضوع در جامعه مطرح شود.

بهلولی بیان داشت: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که سند2030 و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هردو به دنبال یک هدف یعنی امکان برخوداری همه دختران و پسران از آموزش با کیفیت هستند، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما موضوع عدالت آموزشی و تفکیک جنسیتی را نیز مطرح کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تمام مسئولین باید انرژی خود را در پیاده‌سازی طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش بگذارند تصریح کرد: امروز مشکلات زیادی گریبان گیر آموزش و پرورش است و در اجرای سند تحول بسیار عقب هستیم، پس همه مسئولان در بخش‌های مختلف باید به دنبال اجرای این طرح باشند.

کارشناس آموزش و پرورش در پایان گفت: در مورد سند2030 یکسری دغدغه‌ها وجود دارد اما نیازمند این است که کارشناسان در یک فضای بدور از هیاهوهای رسانه‌ای و سیاسی جواب نظرات را بدهند، البته اندیمشندان اجتماعی و فرهنگی و فرهنگیان هم باید در یک فضایی چون فضای مجازی حضوری فعال داشته و تا نگاه‌های کارشناسی خود را ارائه دهند./۸۱۶/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات