۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۹
کد خبر: ۵۰۵۳۱۷
آیت الله فاضل لنکرانی:

رسیدگی به ایتام دستور صریح دین اسلام است

استاد درس خارج حوزه علمیه رسیدگی به وضعیت معیشتی و معنوی ایتام را دستور صریح دین اسلام دانست و بر لزوم فعالیت بیشتر مسؤولان در فراهم کردن رفاه این قشر از جامعه تأکید کرد.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی استاد درس خارج حوزه علمیه شامگاه چهارشنبه در ضیافت افطاری که جمع تعدادی از کودکان تحت نظر مراکز بهزیستی قم برگزار شد، حضور در این جمع را مایه افتخار و خوشبختی عنوان کرد و اظهار داشت: اسلام برای یتیم و افرادی که بدون سرپرست هستند اهمیت زیادی قائل شده است و شاید در هیچ دینی به اندازه اسلام در مورد یتیم توصیه نشده باشد.

وی با بیان اینکه سرپرست همه انسان ها خداوند است، ابراز داشت: از نظر دین همه ما بنده خدا هستیم و تحت سرپرستی خدا قرار داریم، بنابراین همه بشر یک خانواده واحد هستند که در رأس آن خدا قرار دارد، از این رو در حقیقت هیچ انسان بی سرپرستی وجود ندارد.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: طبق روایت دیگری از پیامبر گرامی اسلام، پیامبر و حضرت علی(ع) پدران این امت هستند، بنابراین هرگاه فردی از شما سؤال کرد که پدر شما کیست بلافاصله بگویید که پدر ما پیامبر و وصی بزرگوار ایشان امیرمؤمنان است و بر این مسأله افتخار کنید.

استاد درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: شاید در ظاهر عده ای از نعمت پدر یا مادر محروم باشند ولی از نظر دین هیچکس بی سرپرست نیست و خداوند، پیامبر و ائمه معصومین صاحب همه ما هستند، همچنانکه در سوره ضحی خداوند پیامبر را یتیمی را خطاب می کند که او را تحت ولایت و سرپرستی خود گرفته است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به لزوم رعایت حقوق ایتام در اسلام خاطرنشان کرد: خداوند به همه ما دستور داده است که حق یتیم را رعایت کنیم و برای رسیدگی به اوضاع آنها نیز ثواب زیادی قرار داده است، بنابراین مردم و مسؤولان باید توجه ویژه ای به این قشر از جمعیت کشور داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب کودکان حاضر در جلسه گفت: سعی کنید همواره درستان را خوب بخوانید، چرا که بدون شک شما آینده سازان ایران هستید و اسلام و انقلاب برای پیشرفت و ترقی در آینده به افرادی مثل شما نیاز خواهد داشت./1330/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات