۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۹
کد خبر: ۵۰۵۳۲۳
مدیر کل بهزیستی استان قم:

خدمت به مردم شهر کریمه اهل بیت افتخار بزرگی است

سلیقه از اختصاص ماهیانه بیش از یک میلیارد تومان برای کمک به کودکان بی سرپرست استان قم خبرداد و تأکید کرد که خدمت به مردم شهر کریمه اهل بیت افتخار بزرگی برای مجموعه بهزیستی است.
رضا سلیقه، رییس سازمان بهزیستی استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از کودکان بی سرپرست مجتمع های بهزیستی استان قم با حضور در بیت مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در ضیافت افطاری آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی شرکت کردند.

رضا سلیقه مدیر کل بهزیستی استان قم در این دیدار با بیان اینکه برای مجموعه بهزیستی 15 فعالیت تعریف شده است، اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان قم ماهیانه یک میلیارد تومان برای نگه داری کودکان بی سرپرست می پردازد و در حال حاضر بیش از 150 کودک در 7 مرکز استان قم نگه داری می شوند.

وی افزود: شرایط قم با وجود بارگاه حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و امکانات فراوانی که دارد به گونه ای است که بسیاری از مردم به این استان مهاجرت می کنند و به همین جهت بیش از 50 درصد افراد تحت پوشش بهزیستی از افراد بومی استان نیستند و البته کمک به مردم شهر کریمه اهل بیت(ع) برای ما افتخاری بزرگ است و ما معتقدیم اگر درست کار کنیم دنیا وآخرت خودمان را آباد کرده ایم.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به فعالیت های فرهنگی ومذهبی اداره بهزیستی قم ابراز داشت: فرزندان ما در مسابقات مختلف حف قرآن، تجوید و اذان بارها رتبه های کشوری خوبی دریافت کرده اند و دختران ما نیز در سال گذشته کاپ اخلاق و کاپ حجاب را به دست آورده و به عنوان الگوی دیگر شهرها معرفی شدند.

وی تأکید کرد: اداره کل بهزیستی استان قم سعی کرده است که امکانات معیشتی و رفاهی خوبی برای افراد تحت پوشش خود فراهم کند و ما برای کودکان نیز بسته های فرهنگی تهیه کرده ایم و البته سعی می کنیم که کودکان بی سرپرست در کنار خانواده های متقاضی رشد کرده و وارد اجتماع بشوند.

سلیقه با بیان اینکه در استان قم 300 خانوار خواستار فرزند خواندگی کودکان بی سرپرست هستند، یادآورشد: هدف ما نیز همین است که کودکان در کنار خانواده های با فرهنگ تربیت شوند تا آینده خوبی داشته باشند و به همین جهت بیش از یک سوم کودکان تحت پوشش بهزیستی در کنار خانواده های متقاضی زندگی می کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از حمایت های مراجع تقلید تقدیر کرد و یادآور شد: با حمایت های مردم و علمای بزرگ قم ما امکانات خوبی را برای افراد تحت پوشش فراهم کرده ایم و در سال گذشته نیز سه نفر از دختران در سن ازدواج را همراه با اعطای جهیزیه به خانه بخت فرستادیم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات