۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۰۵۴۷۷
امام جمعه تبریز:

دولت منتخب برای اشتغال زایی در دوره جدید فکر اساسی کند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اشتغال زایی و رفع مشکل بی کاری را عامل شکوفایی استعداد نسل جوان و رفع مشکلات اجتماعی و مفاسد بسیاری دانست و گفت: دولت منتخب برای اشتغال زایی در دوره جدید فکر اساسی کند
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار کارکنان اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به ملزومات اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: از جمله این الزامات توجه به تولید داخل، رونق آن و افزایش کیفیت محصولات تولیدی در داخل کشور است.

وی با بیان اینکه با رونق تولید بخشی از مشکلات اشتغال نیز حل خواهد شد، ابراز داشت: باید با شرط بهبود بخشیدن به کیفیت محصولات نسبت به افزایش تولید ملی و فروش محصولات داخلی تلاش شود تا به فضل الهی مشکلات اقتصادی جامعه حل شود.

امام جمعه تبریز پرهیز از اسراف را از دیگر ملزومات اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: هم در سطح مردمی و هم دولتی باید از اسراف پرهیز شود و لازم است دولت در این امر پیشگام بوده و برخی مصارف غیرضروری را کنار بگذارد تا مردم نیز از بخش دولتی الگوی عملی بگیرند.

وی با بیان اینکه بهره برداری از بانک‌ها و عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت از دیگر الزامات اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: مشکل اساسی که نسل جوان با آن مواجه است، اشتغال و بیکاری است، دولت منتخب برای اشتغال زایی در دوره جدید فکر اساسی کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اشتغال زایی و رفع مشکل بیکاری را عامل شکوفایی استعداد نسل جوان و رفع مشکلات اجتماعی و مفاسد بسیاری دانست و گفت: همت مضاعف دولت معطوف به مشکلات نسل جوان باشد، نیروی کار و آینده ساز کشور همین نسل جوان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم دامپزشکی، ابراز داشت: دامپزشکی استان نقش مهمی در کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی مشترک بین دام و انسان ایفا می کند، همچنین بستر تولید و اشتغال زایی مهمی را دارا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نقش اداره کل دامپزشکی در توسعه پایدار و سرمایه گذاری در بخش دام، ادامه داد: کنترل کیفی و بهداشتی فراورده های خوراکی دام از مرحله تولید در مزرعه تا سفره مصرف کننده از جمله وظایف این اداره کل است، تهیه دارو، واکسن، سرم، مواد ضدعفونی کننده دام و طیور و نظارت بر ذبح شرعی از اقدامات مهم و تاثیرگذار دامپزشکی است./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات