۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۰۶۱۱۰

آئین سومین شب قدر در سئول برگزار شد

آئین سومین شب قدر شنبه شب در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی در شهر سئول پایتخت کره جنوبی با حضور ایرانیان مقیم برگزار شد.
حسن مظفری استاد دانشگاه مطالعات خارجی پوسان کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری رسا، آئین سومین شب قدر شب گذشته در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی در شهر سئول پایتخت کره جنوبی با حضور ایرانیان مقیم برگزار شد.

در این مراسم پس از ادای نماز جماعت، آئین ویژه همراه با ذکر و قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر انجام شد و شرکت کنندگان آخرین شب از لیالی قدر را در فضایی معنوی و آکنده از عطر نام علی(ع) برگزار کردند.

حسن مظفری استاد دانشگاه مطالعات خارجی پوسان در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و از شب های احیاء به عنوان شب های یادآوری برخی اعمال و رفتار نام برد.

او گفت: قرار نیست لزوما در این شب ها درس و آموزشی داده شود بلکه یادآوری و هشدار دادن نسبت به غفلت ها و سرگرمی ها از رسالت و برنامه های شب قدر است.

وی ادامه داد: بعضی ها می گویند، چرا پیامبران و مصلحان علوم و فناوری به بشر نیاموختند؟! اما توجه ندارند که انسان خودش به علوم و فناوری دست پیدا می کند. رسالت پیامبران یادآوری است.

سخنران مراسم در ادامه بحث خود به ذکر آیه ای از قرآن کریم اشاره می کند که به پیامبر (ص) فرمود: «انما انت مذکر». تو فقط (انّما) یادآوری هستی.

وی گفت: خداوند وقتی ما را خلق کرد تمامی فضایل و رذایل اخلاقی را به ما الهام کرد: «فالهمها فجورها و تقواها» حتی وجدان شخصی که در جنگل های آمازون هم زندگی می کند و به آموزش و تربیت دسترسی نداشته باشد می داند آنچه را برای خود می پسندد برای دیگران هم باید بپسندد و اگر چیزی را نمی پسندد برای دیگران هم نباید بپسندد. این ندای وجدان و پیامبر درونی ما است. پیامبران فقط به ما هشدار می دهند و یادآوری می کنند.

مظفری همچنین از «مرگ» به عنوان یک رسول و «یادآور» نام می برد که انسان را از غفلت ها و سرگرمی های روز مره بیدار می سازد.

او گفت که حضرت علی (ع) نیز بارها از «مرگ» به عنوان 'یادآور، هشدار و خطر عظیم تاکید کرده اند.

استاد دانشگاه مطالعات خارجی پوسان در عین حال یادآور شد که شب قدر فرصتی مهم برای این هشدار دادن ها و یادآوری ها و همچنین فرصتی برای تفکر است.

وی گفت که در احادیث نیز بر تفکر تاکید فراوان شده و اهمیت، ازرش و ثواب یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت برتر دانسته شده است.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود درباره ضرورت تفکر در باره کردار و اعمال آدمی نیز اشاره می کند و با ذکر آیه «فینبئکم بما کنتم تعلمون» می گوید: شب قدر زمان توجه ما به رفتارهایمان است. در چنین شب هایی باید گذشته را جبران و برای آینده به شکلی حساب شده برنامه ریزی و اقدام کرد.

شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است که در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می شوند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات