۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۰۶۶۳۶
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

در خدمت به مردم، تمایلات شخصی و جناحی جایگاهی ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در خدمت به مردم تمایلات شخصی و جناحی جایگاهی ندارد، شورای اسلامی شهر هم نباید سیاسی باشد و خدمت صادقانه به مردم باید نخستین و تنها هدف اعضای آن باشد.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی عصر امروز در دیدار با منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شهرضا، اظهار کرد:  وجود مشکلاتی در زمینه کم آبی، عدم تکمیل فاضلاب شهری و بیکاری سه بحران مهم فراروی توسعه منطقه است که باید با همکاری مردم و مدیران، برطرف شود؛ این مشکلات بخشهای زیادی از زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده و لازم است برای حل سریع آنها طرحهای کاربردی تهیه و اجرا شود.

وی اظهار کرد: هرچند همه مشکلات یک کشور یا منطقه در طول چهار سال قابل حل نیست اما با استفاده از امکانات موجود هم می‌توان خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه داد؛ ولی باید توجه داشته باشیم که خدمت به مردم با کلی گویی مباحث و برنامه های امکان پذیر نیست باید طرحهای کارشناسی شدن و با اهداف زمانبدی شده‌ای تهیه و اجرا کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، بیان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، برنده اصلی در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم بودند که با حضور گسترده در انتخابات، بار دیگر نظام مقدس جمهوری اسلامی را تأیید و به آرمانهای متعالی آن رأی اعتماد دادند.

محمودی وجود تعامل و همکاری مناسب بین مسؤولان اجرایی این شهرستان را از نقاط قوت و قابل توجه برشمرد و افزود: این تعامل و همکاری باید حفظ شود زیرا آرامش مردم هم در گروه همین تعامل سازنده با هدف آبادسازی شهرستان قرار دارد؛ از طرف دیگر باید توجه کنیم که مردم از مسؤولانی که انتخاب می کنند انتظاری بیشتری برای خدمت رسانی دارند بنابراین اعضای شورای اسلامی شهر نیز رسالتی به مراتب سنگین‌تر بر دوش دارند.

وی اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر و نماینده مردم در مجلس، اعضایی هستند که مردم با رأی مستقیم خود انتخاب می‌کنند، بنابراین باتوجه به وجوه مشترک فعالیت دو نهاد مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر، اعضای آن باید جلسات هماهنگی دوره‌ای را برگزار و با احصاء مهمترین نیازهای مردم برای حل آنها اقدام کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مراجعات مکرر مردم به دفتر نمایندگان مجلس برای حل مشکلات حوزه مدیریت شهری، تأکید کرد: از طرفی اینگونه مطالبات به حق بوده و باید پاسخ گفته شود و به همین دلیل هیچ مسؤولی نمی‌تواند از قبول آنها خودداری کند، از طرف دیگر حوزه وظایف نماینده به گونه دیگری در قانون تعریف شده است، اما در این زمینه هم با تعامل بین اعضای شورای شهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به خوبی می توان این نیازها را بررسی و برای رفع آنها اقدام کرد.

محمودی گفت: در خدمت به مردم تمایلات شخصی و جناحی جایگاهی ندارد، شورای اسلامی شهر هم نباید سیاسی باشد و خدمت صادقانه به مردم باید نخستین و تنها هدف اعضای آن باشد؛ شناسایی مشکلات، تهیه طرحهای جامع علمی برای رفع آنها و برنامه ریزی منطقی برای اجرای این طرحها سه اصل مهم است که اعضای شورای اسلامی شهر باید به آن توجه کنند.

وی یکی از مهمترین وظایف اعضای شورای اسلامی شهر را پیشبینی منابع درآمدی پایدار برای شهرداری با هدف ارائه خدمات مناسب به مردم برشمرد و افزود: فروش املاک شهرداری هرگز گزینه خوبی برای این منظور نیست زیرا باید سهم آیندگان از امکانات شهری در نظر گرفته شود به همین دلیل باید به دنبال اجرای طرحهای بهترین در این زمینه باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر ضرورت پرهیز از بیان نظرات شخصی در خصوص مشکلات موجود، تصریح کرد: این اقدام در بخشهای مختلف به افزایش مشکلات منجر خواهد شد، باید طرحها طبق اصول کارشناسی و با استفاده از نظرات متخصصان ارائه شود؛ به همین منظور اعضای شورای ا=شهر باید تلاش کنند تا طرحی جامع و کاربردی در حوزه رفع مشکلات ترافیکی شهر تنظیم و برای اجرا برنامه زمانبندی آن را تعریف کنند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت توجه به عرصه‌های جدید سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، اظهار کرد: کاهش اتکا به درآمدهای نفتی یکی از مهمترین سیاستهای کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است که باتوجه به دیدگاه عمیق ایشان در حوزه مسائل اقتصادی بیان شده و به برای اجرای آن باید به منابع درآمد خدادادی موجود تکیه کنیم که یکی از آنها گردشگری است./۲۰۲/۸۶۸/ب۱

ارسال نظرات