۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۰۶۶۸۳
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

مسؤولیت خطیر برای احیای فرهنگ اسلامی در جامعه

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر احیای فرهنگ اسلامی در جامعه آنجا که فقر فرهنگی بیداد می کند و سنت های پویای نبوی در حال فراموشی است، تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فراحزاد امروز در برنامه سحرگهان حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان این که پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام برای هدایت بشریت سختی های زیادی متحمل شده اند، عنوان داشت: مومن باید توجه داشته باشد این مسیر امن رستگاری که دین مبین اسلام از آن به عنوان صراط مستقیم یاد کرده است دست مایه هزینه های گرانی است که از سوی معصومین علیهم السلام صورت گرفته است؛ بنابراین تمسک به صراط مستقیم شکرانه عملی حقوق الهی است.

کارشناس برنامه سحرگهان حرم آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حقیقت ایمان عبور مومن از نفس خودش است، اظهار داشت: محبت اهل بیت(ع) در مسیر بندگی راهگشا است تا جایی که خداوند متعال در آیات قرآن نیز به این حقیقت اشاره کرده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در داستان حضرت شعیب(ع) از طریق فرشته وحی به ایشان فرموده است که«ای شعیب اگر از ترس عذاب جهنم گریانی من جهنم را بر تو حرام دانسته ام و اگر از دوری لذت های بهشت پریشانی بهشت را برای تو واجب بر خود دانسته ام» در چنین زمانی حضرت شعیب عرضه داشت که«ای پرودگار عالم دل من گرفتار محبت تو است و از این حقیقت چشمانم گریان است» قرآن کریم پس از نقل این داستان گواه داده است که پاداش این جواب حضرت آن بود که حضرت موسی(ع) برای انجام امور خدماتی دام حضرت شعیب(ع) مامور شد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه به آثار و برکات صلوات در زندگی مومن اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت رسول اکرم(ص) در سخنی فرموده اند«هر كس نام من در نزد او برده شود و بر من درود نفرستد، به آتش مى‏ رود و خدا او را از رحمت خود دور مى‏ كند.»

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در بخش پایانی برنامه سحرگهان حرم به بیان وصایای امام علی(ع) پرداخت و گفت: یکی از وصایای امام علی(ع) به امت اسلام حفظ نظم و انضباط در امور است؛ این در حالی است که اگر مومن در امور خود نظم و انضباط داشته باشد به همه برنامه های خود در طول شبانه روز رسیده و در اقوال و معاهدات خود به دیگران بد عهدی نخواهد کرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) توجه به یتیم را مهم ترین وصیت امام علی(ع) توصیف کرد و تصریح داشت: توجه به یتیم در ادبیات اسلام بسیار مورد تاکید است بر این اساس لازم است مومن به یتیمان فرهنگی و اقتصادی امت اسلام توجه داشته باشد.

وی در توصیف یتیمان فرهنگی ادامه داد: در جامعه اسلامی آنجا که فقر فرهنگی بیداد می کند و سنت های پویای نبوی در حال فراموشی باشد بر مومن لازم است در احیاء آن همت جسته و فرهنگ معیار اسلام را مورد توجه خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد حقوق متقابل همسایگان را یکی از اساسی ترین وصایای امام علی(ع) دانست و گفت: توجه به حق همسایه آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار است که اگر انسان حقوق همسایه ای را پایمال کند همسایه او می تواند در ملاء عام آبروی او را بریزد در حالی که شرع مقدس اسلام  او را نه تنها در این کار مذمت نمی کند بلکه این عمل را ضمانت اجرایی حقوق متقابل همسایگان می داند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات