۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۰۶۹۴۲
حجت الاسلام سعیدی:

بی ادبی برکت و عنایت الهی را در زندگی از بین می برد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بی ادبی رزق انسان را کاهش می دهد، گفت: برکت در زندگی کسی وجود داشته باشد او کم مؤونه و پرفایده می شود.
حجت الاسلام سعیدی آریا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا کارشناس برنامه های معارفی صداو سیما سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: انسان فقیر بوده و نیازمند به خداوند متعال است، حال برخی این مفهوم را متوجه می شوند و عده ای دیگر تصور می کنند که داشته ای دارند.

وی افزود: گاهی انسان در خواب است و وقتی می میرد تازه بیدار می شود، خوش به حال کسانی که بیدار و آگاه شدند قبل از این که مرگ آن ها را بیدار کند؛ انسان باید از منشأ و معدن علم استفاده کند و به ریسمان الهی چنگ بزند و آگاهی خود را بالا ببرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر انسان به هادیان الهی متصل و متوسل باشد برنده است، اظهار داشت: بیماری های روحی و اجتماعی باید بررسی شده و با آن مقابله شود، برخی بیماری ها همانند بی ادبی مسری است، امیرمؤمنان ادب را گنج بی پایان می دانند.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) در روایات هیچ جای تخفیفی برای بی ادبی قرار نداده اند، زبانی که بی ادب است دعایش مستجاب نمی شود، اگر انسان اثر سمی این بیماری ها را بداند می تواند از آن ها دوری کرده و با آن مقابله کند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان این که زبانی که بی قید باشد و بی ادبی کند صاحب او بد می بیند، ابراز داشت: این بیماری مسری است یعنی اگر پدر و مادری که باید مربی فرزندان باشند ادب را رعایت نکردند در آینده فرزندان هم دارای ادب نخواهند بود.

وی عنوان کرد: بی ادبی رزق انسان را کاهش می دهد، اگر برکت در زندگی کسی وجود داشته باشد او کم مؤونه و پرفایده می شود اما اگر کسی بی ادبانه برخورد کرد برکت از زندگی او خواهد رفت، انسان بی ادب محبت دیگران را از دست می دهد و خداوند او را دوست نخواهد داشت.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: بی ادبی شرافت انسان را از بین می برد، بی ادبی اعتبار انسان را در بین مردم از بین برده و سبب محرومیت از عنایت الهی می شود؛ انسان نباید با انسان بی ادب معاشرت داشته باشد که بر افراد اثر می گذارد، مصاحبت با افراد دنیا پرست و بی ادب ذائقه انسان را تغییر می دهد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات