۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۰۷۰۸۴
رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا پایان دولت دوازدهم

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق وعده رییس جمهور، میزان مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تا پایان دولت دوازدهم پنج برابر خواهد شد.
محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره حساسیت قابل توجهی به حوزه مسائل و آسیبهای اجتماعی دارند و به همین منظور در طول 2 سال گذشته چهار با مسؤولان دستگاه‌های اجرایی کشور را که مستقیماً با این حوزه در ارتباط هستند را احضا و از آنها در این باره گزارش خواستند.

وی اظهار کرد: ثمنها و سازمانهای مردم نهاد سهم قابل توجهی در کنترل بحرانهای اجتماعی دارند، در حال حاضر 1600 مرکز مشاوره در سطح کشور با بهزیستی همکاری می کنند که در تیرماه امسال طرح توسعه این مراکز در 11 استان کشور و از آن جمله در استان اصفهان، اجرا خواهد شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در خصوص مستمری به مددجویان سازمان بهزیستی کشور نیز بیان کرد: در دولت یازدهم مبالغ پرداختی به این افراد 3.4 درصد افزایش یافته است، بدان معنا که مستمری خانواده های یک نفره از پنجاه و سه هزار تومان به 148 هزار تومان، خانواده های دو نفره از شصت و یک هزار تومان به 295 هزار تومان، خانواده های سه نفره از هفتاد و یک هزار تومان به 325 هزار تومان، خانواده های چهار نفره 81 هزار تومان به 418 هزار تومان و خانواده های پنج نفره از یکصد هزار تومان به 465 هزار تومان افزایش یافته است.

محسنی در ادامه این مطلب افزود: اخیراً رییس جمهور در محضر رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که در پایان دولت دوازدهم مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را با اولولیت توانمند سازی به پنج برابر افزایش خواهند داد.

وی تصریح کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب، و اقدامات قابل توجه دولت و دستگاههای اجرایی و همکاری مجلس شورای اسلامی، باعث شد تا برای نخستین بار در قانون ششم توسعه، رویکردها تغییر کرده و نسبت به قوانین پنجم و چهارم اهمیت بیشتری به مسائل اجتماعی داده شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: همیشه برنامه های توسعه را اقتصاددانها می‌نوشتند و از متخصصان علوم اجتماعی، مددکاری و متخصصان آسیبهای اجتماعی بی بهره بودیم اما در برنامه ششم توسعه همکاری مجلس شورای اسلامی و دانشگاهیان و دولت شرایطی را فراهم کرد که یک نقشه راه بسیار خوب تهیه شود

محسنی گفت: اکنون در شرایطی قرار داریم که 2.5 درصد از افراد جامعه دچار معضل اعتیاد هستند یا نسبت ازدواج و طلاق 4.1 است اما این بدان معنا نیست که 97 درصد از جامعه کاملاً از اینگونه آسیبها ایمن هستند؛ بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه و اقداماتی که عوامل خطر را کم و عوامل مقابله ای را تقویت کند ضروری است.

رییس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: در حوزه کاهش خودکشی در سال 94 تعداد 2880 نفر زن و 1440 نفر مرد و در مجموع 4240 نفر را از انجام خودکشی با مداخلات به موقع نجات دادیم، این تعداد در سال 95 به 5 هزار مورد افزایش یافت.

محسنی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور در برنامه ششم توسعه مکلف شده 140 مرکز اورژانس اجتماعی را در سال 96 در کشور ایجاد کند که در حال حاضر 30 عدد از آنها ایجاد شده است، این اورژانسها در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخلات علمی و کارشناسی دارد.

وی بیان کرد: در کاهش آمار طلاق با همکاری مؤثر معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضایه، سامانه ثبت الکترونیک طلاق به صورت پایلوت در مشهد اجرا  شد که پایش یک ساله آن در اردیبهشت ماه نشان داد اجرای این طرح باعث کاهش 30 درصدی مراجعان به محاکم قضایی و کاهش 8.1 درصدی طلاق نسبت به موارد مشابه شده است./۸۶۸/۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات