۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۰۷۲۹۳
سعید جلیلی:

دشمنان درصدد ایجاد انحراف در مبارزه مسلمانان هستند

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: قدرت های جهانی می دانند که زور و جنگ افزار نتوانسته است بر ملت ایران غلبه کند و از همین رو به فکر ایجاد انحراف در مبارزه ملت ایران افتادند.
جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید جلیلی ظهر امروز در سخنرانی راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در مشهد مقدس که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: روز قدس فقط یک روز نمادین نیست، بلکه نشان دهنده حقیقت قدرت غلبه حق بر باطل است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز ملت ایران علاوه بر باورهای قرآنی خود تجربه عمیقی دارد که تجلی باورهای خود را در آن می بیند و ثابت می کند هرجا صحنه مبارزه ای شکل گرفت و اراده تمام قدرت های جهان در برابر اراده ملت ما قرار گرفت، اراده ملت ما پیروز شده است.

وی به مرور مصادیقی از غلبه اراده ملت ایران بر قدرت های جهانی پرداخت و یادآور شد: قدرت های جهان می گفتند «شاه بماند» اما ملت ایستادند و گفتند «شاه باید برود»؛ نتیجه این شد که شاه رفت. قدرت های جهان از صدام حمایت کردند اما امروز صدام کجاست؟ همه آن ها می گفتند «ایران باید ضعیف شود» اما امروز می گویند «ایران قدرت بزرگ منطقه است.»

قدرت های جهانی در فکر انحراف مبارزه مسلمانان هستند

جلیلی اظهار کرد: قدرت های جهانی می دانند که زور و جنگ افزار نتوانسته است بر ملت ایران غلبه کند و از همین رو به فکر ایجاد انحراف در مبارزه ملت ایران افتادند. کیست که نداند حرکات تروریست ها به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکاست و آن ها سربازان و پیاده نظام این رژیم هستند که می خواهند مانع قدرت جهان اسلام شوند؟ قدرتی که شیعه و سنی به واسطه آن توانستند در جنگ های 33 و 22 روزه لبنان و غزه رژیم صهیونیستی را شکست دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز ما با تروریست های تکفیری به مثابه سربازان آمریکا و رژیم صهیونیستی می جنگیم و با وجود این که آن ها تمام تلاش خود را به کار برده اند تا بتوانند خود را در پشت تروریست های تکفیری مخفی کنند، رییس جمهور سابق آمریکا اعتراف می کند که نتیجه 5 سال تلاش آن ها در سوریه به خاطر ورود جمهوری اسلامی ایران در قضیه سوریه به نتیجه نرسید. این نتیجه قدرت اسلام است که سیر پیروزی های رژیم صهیونیستی را تبدیل به سیر شکست های این رژیم کرد.

وی با اشاره به دیدگاه امام راحل نسبت به لزوم مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی خاطرنشان کرد: شکست های رژیم صهیونیستی نتیجه همان بینش امام(ره) است که می فرمودند «اگر روز جهانی قدس که همجوار با شب های قدر است در بین مسلمانان احیا شود و آن ها همانطور که در شب قدر از غیر خدا رهایی پیدا می کنند، در روز قدس از قدرت های استکباری برائت بجویند، مقدرات شان در دست خودشان خواهد بود.»

جلیلی با بیان این که قدرت های جهانی از ایجاد انحراف در مسیر مبارزه ملت ایران ناامید شده اند، افزود: گام بعدی آن ها این است که ملت ایران را از این مبارزه منصرف کنند و در این راستا سعی دارند هزینه های مبارزه را زیاد نشان دهند و دستاوردهای آن را بپوشانند و در نتیجه اسلام های بدلی و آمریکایی بسازند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، اسلام آمریکایی مورد حمایت غرب را در دو دسته «اسلام تکفیری» و «اسلام لیبرالی» معرفی و اظهار کرد: دشمنان می خواهند با معرفی «اسلام تکفیری» به انحراف در مبارزه مسلمانان دامن بزنند و با معرفی «اسلام لیبرالی» آن ها را از مبارزه منصرف کنند چرا که فهمیده اند در تمام صحنه های مبارزه پیروزی از آنِ انقلاب اسلامی بوده است.

هلاکت تروریست ها در دیرالزور کوچک ترین نشانه قدرت ملت ایران بود

وی ضمن بی حاصل دانستن مذاکرات صلح در خصوص مسأله فلسطین، تصریح کرد: حتی خوش بین افرادی که در آن مسیر حرکت می کردند، امروز می گویند هیچ دستاوردی عایدشان نشده است. امام بزرگوار ما می فرمودند «کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی دانیم اما هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند.» امام(ره) به بدعهدی دشمنان باور داشتند.

جلیلی با اشاره به عملیات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه تروریست های تکفیری، گفت: دشمنان می دانند که آن چه در دیرالزور اتفاق افتاد کوچک ترین نشانه قدرت ملت ایران بود. نتانیاهو پس از این عملیات گفت «ما را تهدید نکنید.» باید پرسید «چه نسبتی میان شما و تروریست ها وجود دارد؟» ما همین مسأله را می خواستیم اثبات کنیم که تروریست ها سربازان نیابتی رژیم صهیونیستی هستند.

مردم نسبت به توان دفاعی کشور خود شکی ندارند

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: سایه تهدید را این توان موشکی ملت ایران از سر کشور رفع می کند، نه تردیدهایی که برخی نسبت به آن ایجاد می کنند. مردم ما نسبت به توان دفاعی خود شکی ندارند و می دانند کسی به ما امنیت را هدیه نخواهد کرد.

وی یادآور شد: روزی که 4 استان کشور ما اشغال شد، چه چیزی سایه جنگ را از کشور ما دور کرد؟ آیا قطعنامه های سازمان ملل چنین اثری داشت؟ در طی 8 سال دفاع مقدس 11 قطعنامه صادر شد و این قطعنامه ها زمانی صادر می شد که ملت ما یک پیروزی به دست می آورد. کسانی که این مناسبات را شکل داده اند، دلسوز ملت ما نیستند./820/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات