۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۰۷۷۵۶
آیت الله ناصری مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای ایجاد فاصله بین مردم و ولایت

آیت الله ناصری تنها راه از بین رفتن حجاب های ظلمانی را توسل به اهل بیت دانست و گفت: دشمنان هم در تلاش هستند تا نور ولایت را خاموش و ما را از آن دور کنند ولی این امکان ندارد، چرا که نور ولایت هرگز خاموش نمی‌شود.
آیت الله ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت ‌الله محمد ناصری، استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه مبارک ماه میهمانی خداوند بود و ان شاء الله خداوند حجاب‌های ظلمانی همه شیعیان را به برکت این ماه برطرف کند، هیچ راه و وسیله‌ای برای از بین بردن این حجاب‌های ظلمانی نداریم به غیر از توسل به اهل بیت(ع) مخصوصا امام زمان(عج) و باید از ایشان بخواهیم برطرف شدن این حجاب‌ها را.

وی با بیان اینکه امشب آثار و برکات بسیاری شامل همه ما می‌شود و با توبه و ندامت از گناهان و اظهار پشیمانی می‌توان حجاب‌های ظلمانی را برطرف کرد، تصریح کرد: نخستین دعای ما امشب سر سفره افطار ظهور باید باشد، اعمال و رفتار و گفتار و کردار ما دل امام زمان(عج) را خون کرده است. دشمنان هم در تلاش هستند تا این نور ولایت را خاموش کنند و ما را از ولایت دور کنند ولی این امکان ندارد، چرا که نور ولایت هرگز خاموش نمی‌شود.

پرداخت زکات فطره یکی از شرایط قبولی روزه است

آیت الله ناصری پرداخت زکات فطره را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: یکی از شروط قبولی روزه پرداخت زکات فطره است، باید در این پرداخت دقت داشته باشیم و آن را به تأخیر نیندازیم، اقوام و خویشان نیازمند، همسایگان فقیر و آشنایان نیازمند برای دریافت این زکات در اولویت هستند، می‌توانید برای حفظ آبرو و شأنیت و شخصیت آنها زکات را تحت عنوان عیدی و هدیه به او پرداخت کنید، اگر پرداخت در همان موقع عید هم ممکن نیست یا می‌تواند سبب ناراحتی دریافت کننده بشود زکات را کنار بگذارید و در زمان مناسب به فقیر و نیازمند پرداخت کنید.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه، در ادامه به اهمیت پرداخت صدقه و نقش آن در جلوگیری از نزول بلایا اشاره کرد و گفت: صدقه جلوی عذاب و بلا را می‌گیرد، بلای در حال نازل شدن را صدقه متوقف می‌کند و سبب می‌شود که انسان گاهی حتی حیات خود را بخرد، قربانی کردن در ماه و پرداخت آن به فقرا هرچند اینکه یک مرغ باشد بسیار اثر دارد.

وی خواندن نماز امام زمان(عج) را یکی از راهکارهای مهم و مؤثر جلب عنایات خاصه امام زمان(عج) و مقابله با مشکلات دانست و تصریح کرد: پرهیز از گناه کردن و اهتمام داشتن به واجبات و مستحبات بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات را برطرف می‌کند، بسیار خوب است که انسان خود را مقید به ترک محرمات کند تا توفیق بندگی پیدا کند.

انفاق کردن از آنچه محبوب انسان است، سبب برآورده شدن حاجات می‌شود

آیت الله ناصری با ذکر روایتی، انفاق کردن از آنچه که محبوب انسان است را زمینه ساز برآورده شدن حاجات برشمرد و اظهار کرد: انفاق کردن از آنچه که محبوب ما است بهترین نوع انفاق است و بنابر روایات خداوند آن را می‌بیند و می‌پذیرد، موقع انفاق کردن پیش از آنکه مال را به دست فقیر بدهیم به دست خدا خواهد رسید و این اهمیت صدقه دادن را نشان می‌دهد.

وی پرداخت صدقه به خویشان و نزدیکان تحت عنوان هدیه را کاری بسیار نیکو در راستای صله رحم کردن و در عین حال حفظ آبروی شخص نیازمند توصیف کرد و افزود: احسان و نیکی و بر همه یک معنی و مفهوم دارند، همه اینها به معنی نیکی کردن به افراد مورد علاقه و دیگرانی است که به ما نیاز دارند./201/1304/ب1

ارسال نظرات