۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۵۰۸۹۶۱

روی دیگر نفاق فتنه گری است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) گفت: روی دیگر نفاق، فتنه گری است و منافق به صورت آگاهانه مردم را منحرف می کند.
فتنه ۸۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم میر امام، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که یکی از دشوارترین نبردها در طول تاریخ، نبرد با نفاق است، گفت: نبرد با نفاق بسیار دشوار است زیرا منافق حق را با باطل آمیخته کرده و انسان های نادان فریفته منافق می شوند به همین دلیل در طول تاریخ همواره منافقان بدترین ضربه ها را بر پیکره اسلام وارد کرده اند.

وی با بیان این که منافق به دلیل حضو در ورطه گمراهی همواره دچار اشتباهات فراوان بوده و فتنه گری می کند، تصریح کرد: فتنه گری و بر پا کردن فتنه های زیاد از کارهایی است که منافق در جامعه اسلامی به شدت دنبال می کند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که منافق برای اهداف باطل برنامه ریزی می کند، گفت: منافق همواره در مسیری خلاف حق حرکت کرده و همواره سعی می کند با برنامه ریزی در مسیر باطل و اهداف باطل جامعه اسلامی را از رسیدن به اهداف متعالی دینی باز دارد.

خانم میرامام با اشاره به این که منافق در دل کافر است اما ظاهرا اظهار ایمان می کند، گفت: به همین دلیل نفاق و منافق یکی از مهم ترین ابزارهای شیطان برای انحراف جامعه و تمدن های بشری هستند.

وی افزود: برای درمان نفاق راهکارهای مختلفی وجود دارد و در نخستین مرحله انسان باید از خود مراقبت کند و مراقب اعمال خود باشد و سعی کند که رفتار و گفتارش یکسان باشد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) دومین راهکار درمان نفاق را مخالفت با نفس عنوان کرد و افزود: اگر انسان در مقابل خواهش های نفسانی خود بایستد از نفاق دور خواهد شد و خواهد توانست در مسیر حق قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید براین که متأسفانه منافق نه تنها خود را گمراه کرده بلکه زمینه انحراف دیگران را فراهم می کند، تصریح کرد: به همین دلیل قرآن کریم می فرماید که منافق در گمراهی و تاریکی ابدی است.

خانم میرامام با تأکید بر این که انسان با ذکر و یاد مداوم خداوند می تواند خود را از خطر نفاق درو کند، یادآور شد: هرگاه گناه و معصیت به سراغ مؤمن آمد سعی می کند با ذکر و یاد خدا اراده خود را در برابر نفس تقویت کرده و فریفته خواهش های نفسانی نشود به همین دلیل قرآن کریم ذکر و یاد خدا را مانع از انجام گناه می داند./968/پ۲۰۳/ج

 

ارسال نظرات