۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۰۸۹۷۰
لاریجانی:

باید باغ فلسفه راه اندازی شود/قالیباف ظرفیت اجرایی بالایی دارد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم در آینده نزدیک یک باغ فلسفه توسط شهرداری در تهران تاسیس شود.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز دوشنبه ۱۲ تیر در آئین افتتاحیه باغ کتاب تهران، گفت: آقای قالیباف که در روزهای پایانی خدمت خود در شهرداری تهران هستند، تاکنون خدمات بسیار زیادی را متوجه شهر بزرگ تهران کرده‌اند.

وی افزود: امیدوارم از ظرفیت کاری آقای قالیباف که برآمده از تجربه چندین ساله وی است، در بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از کمبود سرانه مطالعه در کشور، بیان داشت: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور کم است و توسعه ابزارهای مجازی نیز در این امر، مزید بر علت شده است. در مجموعه باغ کتاب امکان خوبی برای کتابخوانی در سنین مختلف فراهم کردند و از ابزارهای نو استفاده کردند اینکه همه انواع کتاب در یک مکان وجود داشته باشد فضای مفرحی است.

لاریجانی با اشاره به قول شهردار تهران در گذشته، یادآور شد: قرار بود که در محل باغ کتاب، یک مجموعه نیز برای فلسفه تاسیس شو. بنده امیدوارم در آینده نزدیک و از سوی شهرداری تهران یک باغ فلسفه نیز ایجاد شود، زیرا فلسفه را می ‌توان به عنوان مادر حکمت‌ها دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان،گفت: از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهم با نگاه ویژه به باغ کتاب توجه کند و دانش‌آموزان را برای آشنایی بیشتر با مقوله کتاب و کتابخوانی به باغ کتاب رهنمون کند./۸۵۶/
۲۰۲/ص

ارسال نظرات