۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۰۹۱۵۷
امام جمعه بجنورد:

مبارزه ریشه‌ای با اعتیاد رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: علت شناسی و ریشه‌یابی درزمینهٔ اعتیاد می‌تواند مدیران این بخش را برای تصمیم‌گیری‌های آینده کمک کند که این موضوع از کارهای زیربنایی ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با رییس و کارکنان ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: اعتیاد یک درد و معضل اجتماعی است که متأسفانه این امر ناپسند در بین مردم شیوع پیدا کرده است؛ ازاین‌رو برنامه‌ریزی دقیق و خلاقانه برای ریشه‌کن کردن این معضل ضرورت زیادی دارد.

وی با اشاره به راهکارهای برون‌رفت از خطر ابتلای جوانان به اعتیاد، اضافه کرد: نخستین کاری که باید نهادهای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در این زمینه انجام دهند ریشه‌یابی این معضل است؛ زیرا اگر دلیل میل و رغبت مردم به سمت اعتیاد شناسایی شود، بهتر می‌توان آن را مهار و کنترل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: علت‌شناسی و ریشه‌یابی در این امر می‌تواند مدیران این بخش را برای تصمیم‌گیری‌های آینده کمک کند که این موضوع از کارهای زیربنایی ستاد مبارزه با مواد مخدر محسوب می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: فقر، رفیق ناباب، محیط نامناسب جامعه و خانواده، بی‌سرپرستی و بدسرپرستی ازجمله عوامل شیوع اعتیاد در جوانان می‌تواند است و باید همه ارگان‌ها و نهادها برای رفع این مسائل همت کنند.

وی در ادامه با تأکید بر انجام تحقیق‌های میدانی برای شناخت عوامل اعتیاد در جامعه، اظهار کرد: اگر به‌صورت میدانی، تعدادی از افراد معتاد به عنوان نمونه مورد تحقیق قرار گیرند می‌توان ریشه‌های گرایش آنها به این معضل را بهتر شناسایی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همواره پیشگیری از درمان کم‌هزینه‌تر است؛ به همین دلیل لازم است در خصوص ابتلای جوانان و نوجوانان به اعتیاد پیشگیری‌های لازم از سوی نهادهای فرهنگی و تربیتی صورت پذیرد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: تربیت از طریق الگوهای مناسب بسیار اهمیت داشته و می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد؛ لذا برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی افراد نجات‌یافته از دام اعتیاد برای افراد گرفتار و بیان مشکلاتی که در طی این مسیر پیموده‌اند، بسیار تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: به‌منظور بازنگشتن افراد نجات‌یافته از دام اعتیاد باید حس اعتماد و اطمینان به این‌گونه افراد در جامعه ارتقاء یابد که در این راستا لازم است فضاسازی و تبلیغات میدانی و فرهنگ‌سازی برای آگاهی خانواده‌ها در سطح استان بیشتر شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات