۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۵۰۹۲۲۷

واکنش آیت‌الله علم الهدی به قرارداد نفتی توتال

امام جمعه مشهد نسبت به امضای قرار داد نفتی توتال واکنش نشان داد و اظهار داشت: برخی برای فرار از توجیه کارهای اشتباه خود به دنبال حاشیه سازی در جامعه هستند و یک سنگ مزار را بهانه قرار می دهند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار مدیران رادیو و تلویزیون های اسلامی شرکت کننده در نهمین اجلاس این اتحادیه به تبیین رسالت اصلی رسانه اسلامی پرداخت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جریان رسانه ای در دنیای اسلام باید به دو نکته توجه داشته باشد؛ اولا رسالتی که ذات مقدس پروردگار در آیه شریفه «إنا أرسلناک إلی الناس کافّه» برای پیامبر(ص) مشخص فرموده و این رسالت باید به گوش همه انسان ها در همه زمان ها و مکان ها و نسبت به همه عناصر اعم از جریان های اجتماعی و افراد برسد.

وی افزود: در زمانه که زمینه پذیرش این پیام در دنیا فراهم شده و ارتباطات توسعه یافته است، چنین رسالتی متوجه ماست و اهرم اصلی و ابزار ما در اجرای این رسالت، جریان رسانه ای جهان اسلام است که تحت تولیت شما بزرگواران قرار دارد. البته جاده برای انجام این رسالت هموار نبوده و مسیر پر از سنگلاخ است. ما نمی توانیم رسالت پیامبر را به سادگی به سمع جهانیان برسانیم و طبیعی است که با برخوردهای گوناگونی روبرو خواهیم بود و تأکید و اصرار بر اجرای این رسالت، مقاومتی پر صلابت می طلبد.

بیداری بشریت قدرت امکانات رسانه ای مستکبران را بی اثر خواهد کرد

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به ضرورت مقابله جدی با امپراطوری رسانه های استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: اولین مسأله در عرصه مقابله با امپراطوری رسانه ای امروز دنیا، شناخت آن است و ما برای این مسأله معمولا به امکانات، تجهیزات و سطح بالای فناوری ها توجه می کنیم که طبیعتا استکبار جهانی در این زمینه دست بالاتری نسبت به جهان اسلام دارد اما خوشبختانه اگر استکبار نتواند اندیشه ها را مورد تصرف و نفوذ خود قرار دهد، بیداری دنیای امروز و توسعه ارتباطات مجال زیادی برای این تجهیزات به جای نمی گذارد.

امام جمعه مشهد یادآور شد: استکبار جهانی برای تحقق امپراطوری رسانه ای خود از نفوذ در جامعه اسلامی و جریان های داخلی ما استفاده می کند. امپراطوری رسانه ای در برابر حوادثی که در صدد اجرای آن در عرصه های سیاسی دو راهبرد را اتخاذ می کند؛ اولا آماده سازی جریان های اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود و دیگری پیشگیری از بیدارسازی ها و توجه مردمی به مسائل پشت پرده ای که در عرصه های سیاسی رخ می دهد.

برخی رسانه ها در صدد غافل کردن مردم از قرارداد جدید نفتی برآمده اند

آیت الله علم الهدی با اشاره به شیطنت رسانه ای برخی پایگاه های اطلاع رسانی پیرامون جزییات سنگ مزار همسر خود که در روزهای اخیر مطرح شد، تصریح کرد: گاهی در حرکت های رسانه ای مطلب بسیار بی ارزش و کوچکی را بزرگ می کنند تا توجه مردم را از یک سری مسائل بزرگ پشت پرده سلب کنند. برای نمونه روز گذشته در کشور ما در رسانه های خاصی که به جریان های سیاسی مشخصی وابسته هستند، مطلب بسیار کوچکی را نسبت به بنده مطرح کردند و سنگ مزار همسرم را منتشر کردند و نوشته نشدن اسم ایشان روی سنگ مزارش را نشانه تحجر بنده دانستند.

وی ادامه داد: شما توجه کنید که در مسائل روز جامعه ما کوچکتر از این مسأله، چیزی وجود ندارد و این در حالی بود که در همان روز قرارداد نفتی ایران با شرکت توتال فرانسه امضا شد و در پشت پرده آن، 75 درصد از نفت و گاز استخراج شده توسط این شرکت متعلق به شرکت فرانسوی خواهد بود و تنها 25 درصد سهم ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: خبر امضای چنین قراردادی در بین مردم ایجاد فشار عمومی می کرد و طبیعی است که برای مطلع نشدن مردم از این خبر، باید حاشیه سازی خاصی تولید شود و وقتی هیچ چیزی پیدا نکردند، سراغ سنگ مزار همسر بنده رفتند تا توجه مردم را به این مسأله جلب کنند و مردم از این جریان پشت پرده اطلاع پیدا نکنند و در توجیه ضرورت امضای قرارداد نیز انتقال تکنولوژی را مطرح می کنند.

آیت الله علم الهدی گفت: این مسأله در تاریخ کشور ما ثبت خواهد شد که برای این که مردم را از یک حرکت استثماری غرب غافل کنند، سنگ مزار همسر یک امام جمعه را در گوشه ای از کشور در رسانه ها مطرح کردند تا مردم را سرگرم کنند. امپراطوری رسانه ای استکبار جهانی تا اینجا پیش آمده و ما باید ببینیم برای مقابله با این امپراطوری چه امکاناتی داریم. ما باید شگردهای دشمن را بشناسیم و در برابر آن اقدام کنیم./820/۲۰۳/ص

ارسال نظرات