۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۰۹۵۲۰

خبرهای کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

سند دار شدن موقوفات میلیاردی درسرخس، بازدید رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از امامزاده یحیی و تشرف ريیس مجلس خبرگان رهبرى به آستان مقدس امامزادگان ياسر وناصر طرقبه عناوین مهمترین خبرهای کوتاه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، یک هزار و 321 متر مربع از موقوفات فاقد سند مالکیت سرخس به ارزش 130 میلیارد ریال دارای سند شدند.

به همت مسئول ثبتی اداره اوقاف ناحیه 4 مشهد سند مالکیت ششدانگ عرصه اعیان سه دربند دکان فاقد سابقه استیجاری به مساحت 292 متر مربع در2 رقبه به ارزش تقریبی 30 میلیارد ریال اخذ شد.

ششدانگ یک باب مسجد و یک دربند دکان به مساحت 1029 متر مربع و ارزش تقریبی 100میلیارد ریال در 2 رقبه دارای سند شدند.

بر اساس این گزارش صدور اسناد مالکیت اوقافی با هدف جلوگیری از تعرض وتجاوز به حریم ، افزایش بهره ‌وری از موقوفات و ترویج وقف در راستای تفاهم نامه میان سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد انجام می شود.

سنددار کردن موقوفات بهترین راه برای تثبیت و حفظ موقوفات است.

 

بازدید نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از امامزاده یحیی

 حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن زیارت آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) میامی از روند فعالیتهای فرهنگی، عمرانی و مدیریتی بقعه متبرکه بازدید کرد.

وی در جلسه مشترک با اعضای هیات امنای بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید(ع) بیان داشت: امامزادگان در ايران اسلامي به منزله ستارگان درخشان آسمان امامت و ولايت هستند که باید برای معرفی و شناساندن این امامزادگان واجب التعظیم برنامه ریزی کرد .

وی افزود: توزیع بروشور معرفی اجمالی از امامزادگان شاخص استان در هتل ها ، مراکز اقامتی و اموزشی به خصوص در تعطیلات تابستان سبب جذب زائران به این اماکن مذهبی و آشنایی آنان با خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

رییس سازمان اوقاف در ادامه گفت: همه دستگاه های کشور از جمله سازمان ها و نهاد های دولتی و انقلابی که در قالب اردو به مشهد مقدس سفر می کنند یکی از برنامه های اردویی، زیارت امامزادگان به خصوص این امامزاده واجب التعظیم باشد که این کار علاوه بر تسهیلات نیازمند تفاهم نامه و مستلزم پیگیری مسولان بقاع و اوقاف استان خواهد بود.  

 محمدی در خصوص ضرورت معرفی شخصیت امامزاده یحیی بن زید (ع)  گفت: امامزاده یحیی(ع)  از برازنده ترین فرزندان زید و از نوادگان امام زین العابدین(ع) علاوه بر کمالات معنوی از روحیه سلحشوری و شجاعت خاصی برخوردار بود که چهار سال بعد از شهادت پدر بزرگوارش در مبارزه با دشمن به شهادت رسید.

وی گفت: تجلیل از مقام این شهید بزرگوار همچنین شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای یمن وظیفه ای همگانی است چون به فرموده امام خمینی(ره)؛ خط سرخ شهادت ، خط آل محمد(ص) وعلی (ع) است.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: صحیفه سجادیه  ازامامزاده یحیی(ع) و پدر بزرگوارشان به دست مسلمانان و شیعیان رسیده و مسولان بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) با استفاده از این فرصت ارزشمند تلاش کنند  تا  با بیان دعاهای مناسبتی صحیفه سجادیه معارف این کتاب ارزشمند در اختیارعموم زائران بقعه متبرکه قرار گیرد.

 وی در خصوص مدیریت بقاع متبرکه  اظهار داشت: آموزش هیات امنا و خدام در جذب زائران بسیار دارای اهمیت است و با برنامه ریزی و آموزش باید به این امامزادگان واجب التعظیم به عنوان نعمت و ثروت معنوی خدمت رسانی کرد.

پیروزی نهایی مستضعفان، سنت الهی است

 به مناسبت سالروز ورود امام رضا(ع)، مراسم دعای پر فیض دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام رییسی، تولیت آستان قدس رضوی در آستان مقدس امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) شهرستان نیشابور برگزار شد.

حجت الاسلام رییسی در این مراسم افزود: اصل مبارزه با ظلم و مستكبران را همه امامان معصوم(ع)با جديت دنبال كردند و اگر در روش ها و تاكتيك ها تفاوتي وجود داشته در ارزش و اصل مبارزه هيچ ترديدي نبوده است.

وی اظهار کرد: نسخه سازش با قدرتهاي بزرگ در سيره و سلوک ائمه اطهار(ع)وجود ندارد و همه آن بزرگواران در مقابل ستمگران و مستكبران ايستادگي كرده اند.

توليت آستان قدس رضوي با بیان اینکه به بركت انقلاب اسلامی، خداوند در زندگي فردي و اجتماعي مردم ايران حاکم است، گفت: مکتب انتظار، مکتب 'ما می توانیم' است، لذا با هدايت هاي مقام معظم رهبري، اجازه نخواهيم داد سرنوشت ما را مستكبران رقم بزنند.

وی گفت: در کشورهای منطقه اوضاع و شرایط فرق کرده و مجاهدان در راه خدا زمام امور را به دست گرفته اند و پیروزی نهایی مستضعفان جهان سنت الهی است.

 

 تشرف ريیس مجلس خبرگان رهبرى به آستان مقدس امامزادگان ياسر وناصر طرقبه

 بارگاه مطهر امامزادگان ياسر وناصرعليهما السلام ميزبان آیت الله احمد جنتى، ريیس مجلس خبرگان رهبرى و دبیر شورای نگهبان بود.

 در ادامه جلسه ای با حضور رئیس مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسؤلين بقعه متبرکه امامزادگان ناصر و یاسر علیهم السلام برگزار و جمشیدیان، مدیراجرایی این آستان مقدس گزارشى از عملکرد و فعاليتهاى فرهنگى وعمرانى آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر علیهما السلام را ارائه کردند.

 در این جلسه آیت الله جنتى ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران او که از بهترین نیروهای انقلاب بودند، گفت: به حمدالله به زیارت 2 امامزاده سیدناصر و سیدیاسر مشرف شدم که تاکنون چنین توفیقی دست نداده بود./930/۳۰۳/ب۱

 

 

 

 

ارسال نظرات