۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۰۹۶۰۱
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور:

ایران در حوزه امینت ملی با کسی مسامحه نمی‌کند

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تا پیش از حمله به مقر داعش حتی دشمنان هم به قدرت موشکی ایران ایمان کامل نداشتند اما بعد از آن ماجرا یقین پیدا کردند که ایران در زمینه مسائل امنیتی خود هرگز با کشور دیگری مسامحه نمی‌کند.
حیدری -سازمان پدافند غیرعامل - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، غلامعلی حیدری ظهر امروز در دومین گردهمایی رزمندگان تبلیغات تیپ‌های قمر بنی هاشم و بقیة الله که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: تبلیغات در دوران دفاع مقدس از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار بود، تقویت نبیه اعتقادی رزمندگان و ایجاد شور و نشاط در بین آنها از جمله مهمترین خدمات گروه‌ها تبلیغی در دوران دفاع مقدس بود.

وی اظهار کرد: اعتقادات عمیق رزمندگان به مبانی دینی و انقلابی و نیز رهبری های ولایت امر مهمترین اثر را در پیروزی رزمندگان داشت؛ در آن دوران با کمترین امکانات و تجهیزات کارهای بزرگی در همه بخشها از جمله در زمینه تبلیغات انجام شد، که در نوع خود بی نظیر است.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: در شرایط فعلی حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی اهمیت بیشتری پیدا کرده و افرادی که در آن زمان در این بخش فعالیت کرده‌اند باید با افزایش دانش و آگاهی خود در زمینه پاسخگویی به شبهات مطرح شده درباره جنگ و انقلاب، وارد عمل شوند.

حیدری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 200 شبکه فارسی زبان بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد عمل شده و برنامه‌های مختلفی را پخش می‌کنند، این مسأله از یک طرف اهمیت نظام اسلامی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر زنگ خطری است که اگر برای رویارویی با آن برنامه ریزی نکنیم، با مشکل مواجه می‌شویم.

وی تأکید کرد: درصد بالایی از موفقیت داعش در سرزمین های اشغالی متأثر از تبلیغات رسانه‌ای مبتنی بر ایجاد رعب و وحشت بود در حالی که در عمل این نیروی شیطانی از قدرتی به مراتب کمتر برخوردار بود؛ یکی از مزایای فضای مجازی و افزایش ابرازهای اطلاع رسانی این است که چهره کریه دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی مردم ایران، نشان داده شده است.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: عربستان سعودی در طول دوران جنگ در کنار همه کمک های نظامی به عراق، دو بار همه مهمات نظامی خود را در عراق تخلیه کرد و امروز همین کشور به کانون ایجاد توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: دشمن امروز بر نقاط حساسی از کشور و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی متمرکز شده که نشان دهنده عزم جدی آنها در پیگیری دسیسیه‌های قبلی آنها است، همه این اقدامات بر مبنای تبلیغات و با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای انجام می‌شود.

وی گفت: یکی از مهمترین اهداف تهاجم فرهنگی و اطلاعاتی دشمن، اعتقادات و باورهای اسلامی مردم است، زیرا این اعتقادات مهمترین رکن در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس بوده است؛ ابرقدرتهای جهانی همچنین به دنبال از بین بردن توان ایران در بخش فن آوریهای هسته‌ای و نانو تکنولوژی هستند زیرا آنها نمی‌خواهند نظامی با تفکرات اسلامی و انقلابی عضو باشگاه هسته‌ای جهانی باشد.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: امروزه فن آوری IT به عنوان یکی از چهار ارتش کشورهای پیشرفته جهانی مطرح است تا جایی که این کشورها هرگاه بخواهند به کشور دیگری حمله نظامی کنند، قبل از آن حمله سایبری را بر علیه آن کشور طرح ریزی می‌کنند، در چنین شرایطی ایران جزء چهار کشور برتر در این زمینه است اما دشمنان قصد دارند این توان را از بین ببرند.

حیدری تصریح کرد: توان موشکی ایران به عنوان یک عامل بازدارنده مطرح است، تا پیش از حمله به مقر داعش حتی دشمنان هم به قدرت موشکی ایران ایمان کامل نداشتند اما بعد از آن ماجرا یقین پیدا کردند که ایران در زمینه مسائل امنیتی خود هرگز با کشور دیگری مصالحه نمی‌کند؛ دشمنان در این زمینه هم با توسل به همه ابزارهای جهانی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و مباحث حقوق بشری قصد دارند، توان ایران را از بین ببرند./202/868/ب1

ارسال نظرات