۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۰۹۹۴۸
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خبرداد؛

افزایش حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر

نوربخش گفت: در سال جاری تلاش کرده ایم تا حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر را ۱۴ و نیم درصد افزایش دهیم.
نوربخش تامین اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیش از ظهر امروز شنبه ۱۷ تیر در نشستی رسانه ای در محل این سازمان، گفت: ۲۵ تیر ماه سالروز تصویب قانون تامین اجتماعی در سال ۵۲ است. امروز و پس از ۴۴ سال سازمان تامین اجتماعی تلاش می کند تا بهترین خدمات را به متقاضیان خود ارائه دهد.

وی افزود: در هفته تامین اجتماعی پیش رو تلاش داریم تا ۵۸ طرح در سطح ملی را افتتاح کنیم. طرح‌هایی که تمرکز آنها در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور است.

نوربخش در بخش پرسش و پاسخ این نشست با اشاره به تسهیل روند بیمه‌ای ایرانیان خارج از کشور، بیان داشت: بنا را براین گذاشته‌ایم که ایرانی‌هایی که از ایران خارج می‌شوند نیز از حق بیمه ای خود محروم نشوند و بتوانند با پرداخت ماهانه ۷۰ دلار به سابقه بیمه خود اضافه کنند.

نوربخش ادامه داد: تمامی افراد شاغل در ایران که تبعه کشورهای دیگر هستند نیز طبق قانون الزام دارند تا از طریق کارفرما و یا شخصی حق بیمه خود را پرداخت نمایند. ضمن اینکه اتباع ایرانی در خارج از کشور در یکسال اخیر 4 هزار نفر را شامل می شود که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند و اتباع خارجی درحال حاضر در حال تکمیل اقدامات بیمه‌ای خود هستند.

رییس سازمان تامین اجتماعی در خصوص بدهی دولت با این سازمان نیز، گفت: بدهی دولت در سال 1384 به سازمان تامین اجتماعی 4 هزار و 200 میلیارد تومان بوده است که 6 هزار میلیارد تومان آن مربوط به دولت روحانی است این در حالی است که بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی هر ساله بر طبق نرخ اوراق مشارکت افزایش یافته و سود و اصل آن هم افزایش می‌یابد. درحال حاضر دولت 9 هزار و 200 میلیارد تومان تحت عنوان اوراق به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده است همچنین هر ساله حدود 20 هزار میلیارد تومان بر میزان آن افزوده می‌شود. در برنامه ششم ماده 14 مصوب شده که دولت در طی 5 سال باید بدهی‌های خود را نسبت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش سازمان تامین اجتماعی در حوادثی همچون «پلاسکو» و «معدن زمستان یورت» بر این بوده است که در کمترین زمان ممکن خسارت بیمه شدگان افراد تابعه سازمان خود را پرداخت نماید.

گفتنی است که بعد از این نشست با حضور نوربخش و اهالی رسانه، نمایشگاه دستاوردهای تامین اجتماعی افتتاح گردید./202/856/ب1

ارسال نظرات