۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۱۰۱۴۹
مدیر خانه کاریکاتور ایران تاکید کرد؛

لزوم ارائه آموزه‌های دینی در قالب‌های هنری

مدیر خانه کاریکاتور ایران بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای ارائه آموزه‌های دینی در قالب‌های هنری تاکید کرد و از تأثیر استمرار کارگاه‌های طراحی، گرافیک و کاریکاتور در مناسبت‌های مختلف در تحقق این هدف سخن گفت.
کاریکاتور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سید مسعود شجاعی طباطبایی با اشاره به اینکه در کارگاه کمپین تبلیغاتی «شاد باشیم» رخ‌دادهای هنری مختلفی مشاهده شده است، اظهار کرد: امیدواریم آثار هنرمندان در فضاهای تبلیغات شهری در شهرهای مختلف به ویژه قم، تهران و مشهد دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید آثار کاربردی را با دیدگاه‌های مردمی ارائه دهند، اضافه کرد:‌ این آثار باید مورد توجه مردم باشد و بتواند پیام مشخصی را به آنها القا کند.

مدیر خانه کاریکاتور ایران با بیان اینکه افراد برجسته‌ای در کارگاه کمپین «شاد باشیم» گردهم آمده‌اند، تصریح کرد: بیشتر این افراد هنرمندان جوانی هستند که ایده‌ها و خلقیت‌های جدیدی در ذهن داشته و می‌توانند با استفاده از آنها آثار تنوع ارزشمندی را ارائه دهند.

وی برگزاری این کارگاه‌ها را اقدامی در راستای تبادل تجربیات هنرمندان دانست و عنوان کرد: افزایش کیفیت آثار یکی از اهداف اصلی برگزاری کارگاه کمپین «شاد باشیم» است که این کارگاه می‌تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

شجاعی طباطبایی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید پیام‌ها را در قالب‌های مشخص هنری به مردم ارائه دهند، مطرح کرد: آثار هنرمندان فقط به یک تصویر محدود نمی‌شود چرا که پیام‌ها و مفاهیم مختلفی برای مخاطب به دنبال دارد.

وی تعامل هنرمندان با یکدیگر را سازنده و تاثیرگذار خواند و گفت: ارتباطی که در  کارگاه ملی طراحی،گرافیک و کاریکاتور ویژه دهه کرامت میان اساتید و هنرمندان ایجاد می‌شود می‌تواند در افزایش کیفی آثار تاثیرگذار باشد.

مدیر خانه کاریکاتور ایران از مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در راستای برگزاری کارگاه کمپین «شاد باشیم» تقدیر کرد و ادامه داد: برگزاری مطلوب این کارگاه نشان از وجود نگاه‌های ارزشی در این مجموعه است که در قالب هم‌افزایی و تعامل با سازمان زیباسازی شهرداری و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به منحصه ظهور رسیده است.

وی برگزاری کارگاه ملی طراحی،گرافیک و کاریکاتور ویژه دهه کرامت در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) را اقدام شایسته‌ای دانست و عنوان کرد: تاثیر معنوی حرم مطهر سبب می‌شود که آثاری تولیدی هنرمندان ارزش معنوی بیشتری داشته باشد.

شجاعی طباطبایی بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف در ارائه آموزه‌های دینی در قالب‌های هنری تاکید کرد و ادامه داد:‌ استمرار این کارگاه‌ها می‌تواند در تحقق این هدف تاثیرگذار باشد./968/د۱۰۲/ی

 

ارسال نظرات