۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۱۱۰۷۰
امام جمعه بجنورد:

کنسرت‌های مختلط با دین اسلام ناسازگار است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر جلوگیری از برگزاری کنسرت‌های گناه‌آلود، گفت: کنسرت‌های مختلط آمیخته با گناه و حرام با دین مبین اسلام سازگاری ندارد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز بیست و یکم تیرماه، همزمان با سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخان، در جمع مسؤولان فرهنگی استان، اظهار کرد: باید نسبت به موضوع عفاف و حجاب در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است، افزود: آن‌هایی که انسان‌ها به‌ویژه زنان را به آزادی و برهنگی دعوت می‌کنند تنها به دنبال از بین بردن عفت و حیا در آن‌ها هستند؛ اما باید بدانیم این متانت است که به زنان و مردان قیمت می‌دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: زنان جامعه باید بدانند که سبُک بودن و برهنگی انسان را بالا نمی‌برد و نمی‌توان این سبُکی‌ها را به‌عنوان کلاس تلقی کرد بلکه ارزش هر زن به گوهر عفاف و حجاب اوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب تنها با بخشنامه، دستور و طرح‌های اداری سامان نمی‌یابد، گفت: تا زمانی که خانواده‌ها نسبت به حجاب و عفاف دغدغه بیشتری نداشته باشند و برای اصلاح آن اقدام نکنند نمی‌توان تنها به برنامه‌ها و طرح‌های اداری ارتقای وضعیت حجاب و عفاف امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است با بصیرت‌افزایی و ارتقای آگاهی مردم و خانواده‌ها نسبت به اثرات مثبت و منفی حجاب و عفاف، فلسفه آن را در جامعه تبیین کنیم و از این طریق مانع از تأثیرگذاری برنامه‌ها و هجمه‌های دشمنان به فرهنگ اسلامی جامعه شویم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر حساسیت بیشتر مسؤولان در مورد مسائل مرتبط با حجاب و عفاف اجتماعی، اظهار کرد: یکی از این موارد برگزاری کنسرت‌های گناه‌آلود است که باید جلوی آن گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: کنسرت‌های مختلط آمیخته با گناه و حرام با دین مبین اسلام سازگاری ندارد؛ به همین دلیل باید مدیران، مسؤولان و خانواده‌ها با حساسیت بیشتری به این زمینه ورود پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: لازم است در این‌گونه مراسم با هرزه گری‌ها و حرمت‌شکنی‌هایی که برخی از شرکت‌کنندگان لاابالی ایجاد می‌کنند، با شدت برخورد شود.

گفتنی است، بیست و یکم تیرماه، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخان به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

به این مناسبت از هفدهم تا بیست و سوم تیرماه برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در سراسر کشور برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات