۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۱۱۰۸۸
نماینده ولی فقیه در ایلام:

حجاب با گوشت و خون مردم ایران و دیگر مسلمانان آمیخته شده است

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: حجاب با گوشت و خون مردم ایران و دیگر مسلمانان آمیخته شده و این فرهنگ به هیچ وجه از فرهنگ شیعیان جداشدنی نیست.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام عصر امروز در اجتماع بزرگ حافظان حجاب و عفاف در ایلام، اظهار داشت: حجاب و عفاف نسخه طلایی دین مبین اسلام برای نجات جامعه از فساد و هرج و مرج است.

وی افزود: حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی  اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می‌رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می‌رسد و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان داشت: دنیای غرب که عامل ترویج فساد و بی بندوباری است به خوبی دریافته که اگر بتواند حجاب را مورد هجمه قرار دهد به ایمان و اعتقادات ما لطمه وارد می کند برای همین در این مورد سرمایه گذاری می کند ولی باید بداند که حجاب با گوشت و خون مردم ایران و دیگر مسلمانان آمیخته شده و این فرهنگ به هیچ وجه از فرهنگ شیعیان جداشدنی نیست.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: باید مردان و زنان با غیرت در مقابل فتنه های ترویج بی حجابی مقاومت کنند و امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان وظیفه دینی و تکلیف شرعی به ویژه در مورد حجاب به عنوان سنگر مقابله با آسیب های اجتماعی حفظ کنند.

وی ادامه داد: فعالیت های تخریبی و تهاجمی که در حوزه فرهنگ بر علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه برای تخریب ذهن جوانان صورت می گیرد بخشی از آن در حوزه تلاش برای ترویج بی حجابی و فرهنگ برهنگی در جامعه است که قطعا با آموزه های دینی و انقلابی ما سازگار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به حمله همه جانبه دشمن به خانواده و بحث حجاب و عفاف، تصریح کرد: شواهد نشان می دهد که یک برنامه هدفمند برای این موضوع دنبال می شود از جمله کمپین چهارشنبه های سفید که اخیرا بعد از انتخابات مطرح شد و این یک حرکت برنامه ریزی شده برای تضعیف تقیدات دینی در بین مردم به ویژه جوانان و در خصوص حجاب برای بانوان مد نظر است.

وی تأکید کرد: قطعا نهادهای امنیتی ما باید با این تحرکات و تهاجمات فرهنگی به عنوان یک خطر امنیتی برای فرهنگ جامعه مقابله کنند و از طرف دیگر نهادهای فرهنگی و دستگاه ها و وزارتخانه ها باید برای مقابله با این تهاجمات و ترویج و اشاعه فرهنگ دینی در حوزه پوشش ورود کنند و سبب آشنایی بیشتر نسل جوان با ضرورت این موضوع و انتخاب آگاهانه حجاب مناسب و برتر در جامعه باشند.

وی در پایان عنوان کرد: دشمن روي پوشش زنان ايراني به عنوان يكي از اركان فرهنگ و سبك زندگي سرمايه گذاري كرده است؛ به فرموده امام خمینی(ره) «از دامن زن مرد به معراج می رود». دشمن برای جلوگیری از پیشرفت و ترقی افراد جامعه بر روی حجاب زنان و از بین بردن آن تأکید دارد. حجاب تنها به معناى چادر نیست اما بهترین نوع حجاب چادر است؛ حجاب به معناى پوشش سالم است./۸۷۹/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات