۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۱۱۳۹۰

نماینده آیت الله سیستانی آزادی موصل را تبریک گفت

نماینده حضرت آیت الله سیستانی آزادی شهر موصل را تاریخی و مایه عزت و افتخار دانست و آن را به مجاهدان تبریک گفت.
حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلا برگزار شد، آزادی شهر موصل از چنگال جریان تروریستی داعش را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: این پیروزی بزرگ و تاریخی را باید به نیروهای مسلح، مردم عراق و هر شخصی که در این مسیر قدمی برداشته است، تبریک گفت.

وی یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و افزود: رشادت و جانفاشانی شهدا، مجروحان و رزمندگان عراقی در مبارزه با تروریسم آنچنان زیاد است که به هیچ عنوان توانایی جبران اقدامات آنان را نداریم. مجاهدان، جهان و هر آنچه در آن است را برای دفاع از اراضی، مردم و مقدسات رها کردند بنابراین باید از والدین‎ آنان به علت پرورش چنین قهرمانان فداکار و ایثارگری تقدیر کرد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی آزادی شهر موصل را مایه عزت و افتخار دانست و خاطرنشان کرد: ملت عراق در حالی در آستانه پیروزی کامل بر تروریسم در عراق است که هیچگاه نباید فراموش کند که این پیروزی با چه هزینه سنگینی اعم از شهادت، جراحت، یتیمی و مشکلات مختلف بدست آمده است.

وی تاکید کرد: مردم عراق باید از گذشته درس عبرت بگیرند و با جدیت و تلاش بسیار درپی حل مشکلات باشند و اجازه نفوذ و سلطه مجدد داعش بر اراضی این کشور را ندهند.

حجت الاسلام کربلایی اظهار داشت: برخی با استفاده از خشونت، حزب گرایی و طائفه‎گرایی درپی دست‎یابی به برخی از خواسته‎های خود هستند؛ این گونه افراد بدانند که به خواسته‎های خود نمی‎رسند و چنین اقداماتی موجب افزایش مشکلات و ریخته شدن خون مردم مظلوم و تخریب شهرها می‎شود.

وی ادامه داد: مردم عراق با هر دین و مذهبی در حقوق و قانون برابر هستند و اگر قانون به صورت صحیح اجرا شود بسیاری از مشکلات موجود و عدم اطمینان مردم به دستگاه‎های دولتی حل و فصل می‎شود.

امام جمعه کربلا مبارزه با فساد مالی و اداری و غلبه بر وابستگی‎های فرقه‎‎ای، جناحی و حزبی در عراق را بسیار مهم توصیف کرد.

وی خواستار توجه به خانواد شهدا و مجروحان شد و عنوان کرد: حمایت از مجروحان، از کار افتادگان، خانواده شهدا و فراهم کردن بستر یک زندگی مناسب از کمترین حقوق آنان بر گردن دولت، پارلمان و مردم است./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات