۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۱۱۴۱۱
آیت الله علم الهدی:

جبهه انقلاب دربرابر ولنگاری و مفاسد اخلاقی قدرتمندانه می ایستد

امام جمعه مشهد با بیان این که کشته شدن هزاران نفر انسان بی گناه برای دفاع از حجاب نمایانگر جبهه انقلاب در واقعه گوهرشاد بود، گفت: جبهه انقلاب قهرمانانه دربرابر ولنگاری ها می ایستد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با بیان این که امروز سالروز همبستگی امت حماسه آفرین ما در دفاع از ارکان نظام و و مقام ولایت در بستر جریان انقلاب است، گفت: توطئه منافقانه و حرکت مذبوحانه‌ای که جریان استکبار و دشمنان داخلی نظام و انقلاب در 18 تیر 78 در قائله خوابگاه دانشگاه تهران ایجاد کردند، در بیست و سوم تیرماه همان سال با حرکت حماسی جمعی پاسخ داده شد.

وی تقارن واقعه گوهرشاد با هدف دفاع از ارزش های دینی در مسجد گوهرشاد را با سالروز 23 تیر با هدف دفاع و همبستگی ملی در دفاع و حمایت از جریان ولایت قابل‌ تأمل دانست.

جبهه انقلاب مقاوم، نیرومند و حماسه آفرین است

امام جمعه مشهد مقدس افزود: با کنار هم قرار دادن این دو واقعه  به این نتیجه می رسیم که جبهه انقلاب جبهه مقاوم، نیرومند و حماسه آفرین است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که مساله جبهه انقلاب هرگز به معنای دو قطبی سازی کشور و جامعه نیست، خاطر نشان کرد: جبهه انقلاب، جبهه فراگیر همه مردم و ملت است، این‌گونه نیست که در جامعه و کشور ما در مقابل جبهه انقلاب، یک جریان غیر انقلابی یا یک جریان ضد انقلابی بتواند یک جبهه تشکیل بدهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اگر عناصری انقلاب را قبول نکردند، در مقام ستیز با انقلاب هستند و یا در عرصه‌های مختلف از فرصت‌های شیطانی برای یک حرکت مذبوحانه در برابر انقلاب می‌خواهند استفاده کنند، این نشان می دهد که اینان به مردم و انقلاب پشت کرده اند و بی شک جبهه انقلاب، جبهه فراگیری همه جامعه و مردم ما است.

وی شناخت جبهه انقلاب را به عنوان جریان اجتماعی و سیاسی مبتنی بر چند اصل دانست و با بیان این که نخستین اصل جبهه انقلاب استکبار ستیزی است، یادآور شد: امروز توسعه جبهه انقلاب به حدی است که نظام، انقلاب و حاکمیت ما به عنوان قدرت اول منطقه شناخته شده و این رهاورد جبهه انقلاب است.

اصل استکبار ستیزی باید سرلوحه کار همه دولت ها باشد

آیت الله علم الهدی با بیان این که اصل استکبارستیزی برای هر دولتی که روی کار می آید باید مطرح و اولویت نخست باشد، تاکید کرد: استکبارستیزی در ابعاد سیاسی و عرصه‌های بین‌المللی، سیاست خارجی و روابط بین‌الملل ما توسط هر متولی باید سرلوحه کار او باشد.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که جریان‌های مسؤول و مدیران اجرایی کشور در طی کردن هرگونه مسیری برای حفظ مصالح امت اسلام، انقلاب و نظام باید آگاه به اصل استکبارستیزی باشند، گفت: هر نوع حرکت، رابطه سیاسی و اجرای شگردی در عرصه بین‌الملل در تعامل با دشمن و استکبار و یا در حوزه دست دادن به عوامل و اذناب دشمن باشد، جریان صد در صد ضدانقلاب، ضد جبهه انقلابی و ضد رهنمود رهبری است و برای مردم ما قابل‌تحمل نیست.

مدافعان حرم نماد استکبارستیزی در عرصه نظامی هستند

وی با بیان این که تابلو شفاف و آسمانی و نماد استکبارستیزی در عرصه نظامی مدافعان حرم هستند، افزود: قهرمانان ما تلاش می کنند تا با شهادت و ایثار خود این تابلو را به دوش بکشند و جبهه دشمنان ما امروز از مرز غربی کشور به عمق کویر و شام منتقل شده و  روحیه استکبار ستیزی به خارج از مرزهای جمهوری  اسلامی اشاعه پیدا کرده است.

آزادی موصل نشان داد آمریکا و اسرائیل در منطقه جای جولان ندارند

آیت الله علم الهدی با بیان این که آزادی موصل نشان داد آمریکا و اسرائیل به‌هیچ‌وجه در منطقه جای نفوذ و جولان ندارند، تصریح کرد: بعضی انسان های کوتاه فکر در داخل کشور مردم را از جنگ می ترسانند؛ اینان باید بدانند که اگر آن استکبار آمریکایی قدرت جنگ و برخورد نظامی با کشور ما را داشت هرگز دست به جنگ های نیابتی نمی زد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که دشمنان جای پای خودشان را در کشور ما و منطقه از دست داده اند، بیان کرد: این واقعیتی است که آنان در مجامع نظامی خود نسبت به آن اذعان دارند.

جبهه انقلاب دربرابر ولنگاری و مفاسد اخلاقی قدرتمندانه می ایستد

وی در ادامه با بیان این که کشته شدن هزاران نفر انسان بی گناه تنها برای دفاع از حجاب نمایانگر جبهه انقلاب در واقعه گوهرشاد بوده، اظهار کرد: هر کجا که ارزش های دینی ما در خطر باشد و یا دشمنان بخواهند با ولنگاری، لابالی گری و یا ترویج مفاسد اخلاقی سفره دین را از زیر پای جوانان بکشند باید برابر آنان ایستاد و مقاومت کرد همانطور که جبهه انقلاب قهرمانانه برابر ولنگاری ها می ایستد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که دفاع از ارزش ها به خصوص حجاب و مقابله با ولنگاری و بی حجابی تنها رسالت حکومتی نیست، خاطر نشان کرد: البته حکومت در آن دخیل است و مسؤولیت دارند چون بی حجابی نوعی جریان فرهنگی ارزشی است و مسئولیت های فرهنگی حکومت اقتضا می کند که در حفظ حجاب تلاش کنند.

ضرورت مقابله جریان های حکومتی با بی حجابی و بد حجابی

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که امروزه مهمترین مساله در راستای پیشگیری از جرم مقابله جریان‌های حکومتی چه در حوزه قضایی و چه در حوزه امنیتی با بی‌حجابی و بدحجابی است، گفت: شما انسانی های ولایی امروز در جبهه انقلاب دغدغه دارید و جبهه انقلاب، جبهه فراگیر همه مردم، مسلمانان و مؤمنان است و مساله دفاع از حجاب رسالت همه است.

ستون خیمه نظام مقام ولایت و رهبری است

وی با بیان این که ستون خیمه این نظام، مقام ولایت و رهبری است، خاطر نشان کرد: ایستادن در پای ستون خیمه انقلاب ضرورتی بی بدیل دارد چراکه نظامی از نظر ما مشروعیت دارد که به امام معصوم متصل باشد و تنها عامل و دندانه مشروعیت این نظام که به حاکمیت امام زمان متصل می‌کند، مساله امامت و رهبری است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: 5 هزار کشته مسجد گوهرشاد، اصل حرکتشان در دفاع از ارزش‌ها، حرکت توده‌ای و مردمی تنها نبود بلکه آنان در دفاع از مرجع تقلید، مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا حسین قمی به راه افتادند و محور اصلی در جبهه انقلاب، پای ستون انقلاب و نظام آمدن است./۲۰۱/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات