۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۵۱۱۴۴۳
امام جمعه بغداد:

با فتوای آیت الله سیستانی و کمک ایران کمر داعش شکسته شد

امام جمعه بغداد گفت: عراقی ها با فتوای مرجعیت، شجاعت جوانان خود و کمک های ایران در عرض ۳ سال کمر این گروه تکفیری تروریستی را شکستند.
نماز جماعت در بغداد به امامت سید محمد حیدری

به گزارش خبرگزاری رسا، سید محمد حیدری در خطبه های امروز نماز جمعه بغداد که با حضور ایرج مسجدی سفیر ایران و رایزن فرهنگی کشورمان در عراق و جمعی از شهروندان بغداد برگزار شد، پیروزی های اخیر بر داعش و آزادی موصل را حاصل فداکاری نیروهای مسلح و بویژه الحشدالشعبی دانست و گفت: داعش در حالی در عراق ازهم پاشید که آمریکایی ها می گفتند این جنگ 30 سال طول می کشد.

وی با اشاره به برآوردهای مقام های آمریکایی در آغاز حمله داعش در 2014 میلادی که مدعی بودند این جنگ بین 10 تا 30 سال بطول می انجامد و بسیاری کشورهای جهان و منطقه از این گروه حمایت می کردند، تاکید کرد : اما با فتوای تاریخی مرجعیت (آیت الله سیستانی)، لبیک ملت عراق به ندای مرجعیت و کمک های همه جانبه و فوری جمهوری اسلامی ایران ، کمر داعش در کمتر از سه سال شکست.

سید محمد حیدری اضافه کرد، این پیروزی بزرگ در حالی حاصل شد که بسیاری از کشورهای منطقه و جهان از گروه تروریستی و تکفیری داعش حمایت های تسلیحاتی و مالی می کردند.

وی با اشاره به فتنه انگیزی جریان های تکفیری در منطقه ، پیروزی های اخیر را پیروزی خط مقاومت دانست و گفت، همه درگیری هایی که به ملت های منطقه تحمیل شده است، برای ایجاد حاشیه امنیت رژیم صهیونیستی است که محور مقاومت با آن به مقابله برخاسته است.

امام جمعه مسجد الخلانی، سرکوب فلسطینی ها از سوی رژیم صهیونیستی و نیز رفتارهای ضد حقوق بشری ائتلاف عربی به رهبری سعودی را در یمن مورد اشاره قرار داد و سکوت بین المللی در قبال نقض فاحش حقوق بشر در فلسطین و یمن را محکوم کرد.

وی ضمن انتقاد تند از مجامع جهانی و دولت ها و سازمان های بین المللی در قبال فجایع جاری در یمن، ابتلای 1750 شهروند یمنی به وبا را حاصل عملکرد سعودی ها و متحدانش در محاصره یمن دانست و گفت اکنون بیش از دو سال است که مردم یمن بویژه زنان و کودکان این کشور از جنگی که به آنان تحمیل شده است، رنج می برند.

در مراسم نماز امروز مسجد الخلانی در مرکز بغداد که مدفن «شیخ محمد عثمان العمری الاسدی» معروف به الخلانی (ابی جعفر)، از نواب چهارگانه امام زمان (عج) است، گروهی از شخصیت های عراقی نیز حضور داشتند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات