۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۱۱۴۵۷

ائمه جمعه عراق خواستار بازسازی مناطق آزاد شده و بازگشت آوارگان شدند

ائمه جمعه عراق آزادی موصل را تبریک گفتند و خاطرنشان کردند که ملت عراق در دوران پساداعش باید به فکر بازسازی و بازگشت آوارگان به مناطق خود باشند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد مهدی خالصی از علمای عراق در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در بغداد برگزار شد، آزادی شهر موصل و شکست جریان تروریستی داعش را تبریک گفت و اظهار داشت: ملت عراق به جای مشغول شدن به کارهای بیهوده به فکر بازسازی این کشور باشند.

وی بازسازی، اصلاح و نجات عراق از مشکلات را واجب ملی دانست و اظهار داشت: مردم عراق برای رساندن این کشور به عزت، پیشرفت و امنیت باید تلاش وافری انجام دهند.

این عالم عراقی در واکنش به طرح همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از این کشور تصریح کرد: ما همیشه حامی مردم مظلوم کرد هستیم و می دانیم که کردهای مسلمان با هرگونه همه پرسی مخالفند و اجازه نمی‎دهند که رژیم صهیونیستی و طرح‎های آمریکا در شمال عراق اجرایی شوند.

وی نسبت به فرمانبرداری از آمریکا هشدار داد و افزود: آزادی، قوت، شرف و عزت کردها آزادی، قوت، شرف و عزت ملت عراق است. کردها اگر با مردم عراق متحد شدند به آزادی و عزت دست خواهند یافت.

آیت الله خالصی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) را یک انقلاب حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) شاه را که دشمن اسلام بود سرنگون کرد و پرچم اسلام را در ایران برافراشت.

امام جمعه بصره: ملت عراق در دوران پساداعش باید علیه مفسدان قیام کنند

شیخ جمال الدوسری امام جمعه اهل تسنن در بصره در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در منطقه الزبیر برگزار شد، بیان داشت: ملت عراق در دوران پساداعش باید علیه مفسدان، دزدان و عاملان ورود تروریسم به این کشور جهاد کنند و زمینه بازسازی و بازگشت آوارگان به مناطق خودشان را فراهم سازند.

وی افزود: آزادی موصل با خون شهدایی محقق شد که فقیر بودند و حتی منزل شخصی هم نداشتند. مردم عراق از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با قدرت و رشادت در برابر تروریسم ایستادند.

امام جمعه بصره با بیان اینکه برخی از کشورها برای ورود داعش به عراق تلاش بسیاری انجام دادند، تصریح کرد: مبارزه با جریان تروریستی داعش موجب وحدت ملت عراق در برابر دشمن واحد و شناخت دوست و دشمن حقیقی شد./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات