۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۱۱۵۳۳

شهادت ۳تن در حمله نظامیان سعودی به قطیف در شرق عربستان

حمله «غافلگیر کننده» نظامیان سعودی به شهر شیعه‎نشین «سیهات» در منطقه قطیف واقع در شرق عربستان به شهادت ۳تن از اهالی آن و زخمی شدن ده‎ها نفر دیگر منجر شد.
قتل

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی عربستان شب گذشته در پی کشته شدن یک سرباز سعودی در قطیف به سمت شهر شیعه‎نشین «سیهات» در قطیف یورش بردند.

فعالان قطیفی در صفحات توئیتر خود خبر دادند که در پی این حمله «غافلگیرکننده»، سه نفر از ساکنان سیهات به نام‌های «صادق درویش»، «حسن العبدالله» و «جعفر المبیریک» به شهادت رسیدند و ده‎ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در صفحات توئیتر فعالان و کاربران عربستانی آمده است که نظامیان سعودی شب گذشته به صورت غافلگیرکننده و ناگهانی اقدام به تیراندازی به سمت اهالی سیهات کردند.

پایگاه خبری الاحرار در این باره گزارش داد که تعدادی از مجروحان این حمله در محله «حی الکویت» شهر سیهات هدف گلوله نظامیان قرار گرفتند و به شدت زخمی شدند.

یک منبع محلی در قطیف خبر داد که محاصره «وحشیانه» نظامیان سعودی در مناطق مسکونی سیهات ساعاتی ادامه داشت و به سمت کسانی که از منازل خود خارج می شدند، تیراندازی می‎کردند.

برخی از رسانه‎های سعودی گزارش دادند که «در حمله جمعه شب، سه نفر از افراد تحت تعقیب در درگیری با نیروهای امنیتی در حی الکویت شهر سیهات منطقه قطیف کشته شدند.»

حمله شب گذشته نظامیان سعودی به سیهات دو روز پس از اعدام چهار فعال قطیفی به اتهام مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز صورت گرفت.

«حمزه الشاخوری» فعال سیاسی عربستان و عضو موسس «ائتلاف آزادی و عدالت» اعلام کرد که «رژیم عربستان برای تسویه حسابش با اهالی العوامیه و قطیف ضربات متوالی انتقام‎جویانه وارد می‏کند».

وزارت کشور عربستان روز گذشته اعلام کرد که یکی از سربازان این کشور در درگیری با افراد مسلح در قطیف کشته شد.

منطقه شرقی عربستان به ویژه استان قطیف به دلیل حملات نظامیان آل‎سعود بویژه طی ماه‌های اخیر همواره شاهد درگیری‌ها مسلحانه است و تاکنون ده‌ها نفر از اهالی این منطقه شیعه‎نشین کشته و صدها نفر از شهروندان و فعالان مدنی و سیاسی دستگیر شدند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات