۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۱۱۵۴۵
مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس بیرجند:

بی توجهی دولت ها به حجاب و عفاف سبب ولنگاری در جامعه می شود

مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس بیرجند گفت: هر وقت دولتی در بحث عفاف و حجاب دغدغه ای داشته، جامعه به آرامش و آسایش رسیده است اما متاسفانه دولت ها در زمینه عفاف و حجاب دغدغه ای ندارند و به همین دلیل امروز ولنگاری نیز رواج پیدا کرده است.
حجی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، فاطمه حجی پور، مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند ظهر امروز در نشست خبری با موضوع حجاب و عفاف اظهار داشت: خداوند برای حضرت زهرا(س) سوره کوثر را نازل کرد و می توانیم «خیر کثیر» را برای جایگاه حقیقی و متعالی  و هدف آرمانی هر زنی تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) هم برای پدر و هم برای همسر خود خیر کثیر بودند، گفت: دفاع از ولایت و همسر ایشان زبانزد عام و خاص بود.

مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند با بیان اینکه ما یک الگویی داریم که هیچ وقت کهنه نمی شود زیرا قرآن کهنه نخواهد شد، افزود: زنان باید ویژگی های حضرت زهرا(س) را بررسی و در خود نهادینه کنند.

حجی پور تصریح کرد: سند 2030 برای نسخه پیچیدن دشمنان برای ما است و این سند با فرهنگ جمهوری اسلامی متناقض است، ما اینقدر حرف برای گفتن داریم که باید بزرگان این کشور سندی و راهکاری بدهند تا گرفتاری ها و مشکلات جهان امروز برطرف شود.

وی با بیان اینکه گرفتاری ها و مشکلات امروز جهان به دلیل دوری از معنویات است، ادامه داد: بیش از 80 درصد از مشکلات به موضوع حجاب و عفاف برمی گردد و احتمال نفوذ در زن بستگی به میزان حجاب وی دارد.

مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند خاطرنشان کرد: حجاب نه تنها برای مشکل به وجود نمی آورد بلکه آزادی می دهد، حجاب مقدمه عفاف می باشد و پاکدامنی و عفاف و سلامت معنوی زنان و مردان مهم است.

حجی پور با بیان اینکه خداوند برای حفظ بنیان خانواده، عفاف و حجاب را واجب کرده است، اظهار کرد: اگر خانواده حفظ شود، جامعه نیز حفظ خواهد شد.

وی افزود: برخی خودرو را نیز چهاردیواری حساب می کنند اما طبق فرمایش حضرت آیت الله مکارم شیرازی خودرو چهار دیواری نیست زیرا در محیط جامعه است و دیده می شود.

مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند گفت: در بحث قوانین حجاب و عفاف در کشور مشکلی وجود ندارد اما دولت ها و به ویژه دولت کنونی دغدغه حجاب و عفاف ندارد و هیچ گونه حمایتی نمی کند.

حجی پور با بیان اینکه دولت ها خوابیده اند و تنها از آب گل آلود ماهی می گیرند، عنوان کرد: مسؤولان برای اینکه به کرسی خود برسند حرف های جوان پسند می زنند و برای برخی از این افراد کنسرت و اختلاط زن و مرد مهم است.

وی ادامه داد: هر وقت دولتی در بحث عفاف و حجاب دغدغه ای داشته، جامعه به آرامش و آسایش رسیده است اما متاسفانه دولت ها در زمینه عفاف و حجاب دغدغه ای ندارند و  به همین دلیل امروز ولنگاری نیز رواج پیدا کرده است./202/880/ب1

ارسال نظرات