۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۵۱۱۷۱۱
سخنران حرم حضرت معصومه:

نوجوانی اوج دین باوری و نیاز به دانستن درباره خداوند است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه نوجوانی دوران غلیان احساسات و عواطف مختلف است، گفت: واقعی ترین نیاز نوجوان، نیاز به دانستن بوده و نوجوانی اوج دین باوری و نیاز به دانستن درباره خداوند است.
تربیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد عباسی نیا، سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نوجوانی دوران بسیار حساسی است و در این دوره عواطف و احساسات مختلف در نوجوان غلیان می کند، گفت: نوجوان در محیط خانواده نیاز به احترام و استقلال دارد و اگر این نیاز در محیط خانه تأمین نشود به بیرون از خانه رجوع خواهد کرد و در نتیجه در خطر و در معرض آسیب قرار می گیرد.

وی افزود: سنت پیامبر(ص) این است که والدین به کودکان خود احترام بگذارند و منظور از سید بودن کودکان نیز همین موضوع است اما اوج نیاز به احترام در بچه ها در سنین نوجوانی است و نوجوان دوست دارد مورد تکریم و دیده شدن قرار بگیرد و به او با همه توانمندی هایش توجه شود، حتی اگر این حرف خلاف سخن پدر و مادر باشد.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه نوجوانان نیاز به شنیده شدن دارد، گفت: اگر می خواهیم فرزندان ما از ما دور نشده و در معرض خطر قرار نگیرند حتی باید نظرات مخالفت آنها را بپذیریم و بشنویم و همین پذیرش و گوش دادن نشانه احترام به نوجوان بوده و این احترام او را به خانواده نزدیک می کند.

عباسی نیا ادامه داد: علت اینکه امروزه نوجوانان به سمت گروه های همسالان گرایش بیشتری دارند، این است که از سوی خانواده دیده و شنیده نمی شوند و چون دیده و شنیده نمی شوند ناخودآگاه به گروه همسالان جذب می شوند.

وی افزود: باید دقت داشته باشیم که زمانی که ما فرزندانمان را از خود دور می کنیم به یقین دیگران سعی خواهند کرد که او را به سوی خود جذب کنند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این کلام نورانی امام علی(ع) که نوجوان اگر می لغزد این لغزیدن نیز دلیل دارد، گفت: والدین باید در مقابل لغزش های نوجوانان خود مدارا کرده و او را از خود دور نکنند بلکه باید سعی کنند با محبت و با نشان دادن سرانجام کار که در قالب نصیحت نباشد، فرزندنشان را متوجه اشتباهش کرده و زمینه ساز اصلاح او شوند.

عباسی نیا با تأکید براینکه یکی از نیازهای واقعی نوجوانان نیاز به دانستن است، تصریح کرد: نوجوان می خواهد بداند و این دانستن به محیط پیرامون ختم نمی شود بلکه نوجوان می خواهد درباره خدا و مرگ نیز بداند و باید دقت کنیم که نوجوانی اوج نیاز انسان به خداشناسی است و اگر در این دوران نیاز نوجوانان به دانستن درباره خدا به خوبی پاسخ داده شود به یقین خواهیم توانست یک انسان وارسته و شایسته تربیت کنیم و چنین انسانی هرگز دچار لغزش نخواهد شد به همین دلیل والدین باید به این نیاز فرزندان خود به خوبی پاسخ داده و یا یک فرد امین و روحانی با تقوا را به نوجوان خود معرفی کنند تا از او الگو گرفته و پرسش های خود را با او درمیان بگذارد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات