۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۱۱۸۹۶
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

نشر فرهنگ اسلام مهم ترین کار رسانه ها در کشور است

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با توجه به این که نشر فرهنگ اسلام مهم ترین کار رسانه ها در کشور محسوب می شود، گفت: رسانه ها نقش مهمی در بیان کردن فرهنگ اسلام برای مردم دارند زیرا فیلم یا مستند بیشترین تأثیر را می تواند در زندگی مردم برای بالابردن فرهنگ اسلام داشته باشد.
رسانه

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه  علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: نشر فرهنگ اسلام مهم ترین کار رسانه ها در کشور شمرده می شود.

وی افزود: رسانه ها نقش مهمی در بیان کردن فرهنگ اسلام برای مردم دارند زیرا فیلم یا مستند بیشترین تأثیر را می توانند در زندگی مردم در جهت بالا بردن فرهنگ اسلام داشته باشد.

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که دولت از طریق رسانه به فکر نشر اسلام باشد، ابراز داشت: بی بند و باری در جامعه زمانی به وجود می آید که اول خود مسؤولان و متولیان فرهنگی واجبات و احکامی که در دین اسلام بوده را رعایت نکنند.

وی اظهار داشت: رسانه ها باید فیلم ها و مستنداتی را درست کنند که مسائل شرعی همچون حجاب و حیا در آن ها رعایت شود  اگر رسانه مسائل شرعی را رعایت نکند، مردم به طرف بی بند و باری می روند.

استاد حوزه علمیه شهداد با توجه به این که وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی در جهت رشد اسلام نقش بسزایی را دارند، خاطرنشان کرد: بی تفاوتی مومنان در جامعه نسبت به مسائل شرعی یکی دیگر از عواملی بوده که بی بند و باری در جامعه ایجاد می شود.

وی بیان داشت: روحانیان می توانند از طریق مساجد و منبرها مردم را به دین اسلام راهنمایی کنند و به مردم بیان کنند که تمام هدف دشمن این است که فرهنگ اسلام را از مردم بگیرند و فرهنگ غرب را جانشین آن کنند.

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که برخی از افراد مسؤول در جامعه به سمت غرب زدگی رفته اند، اظهار داشت: نتیجه غرب زدایی مساوی با از بین رفتن ارزش های اسلامی است که مردم با تمام وجود باید جلوی این تفکر بایستند.

وی در پایان گفت: عمل کردن به دین اسلام تنها را نجات مردم از دنیازدگی و دشمنان است و یک انسان زمانی می تواند در زندگی خود موفق باشد که تمام زندگی خود را براساس رهنمودهای دین اسلام برنامه ریزی کند./302/9707/ب1

ارسال نظرات