۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۱۱۹۱۳
آیت الله علم الهدی در دیدار اعضای شورای شهر مشهد:

مدیران شهری مشهد باید رضایت امام هشتم را نصب العین خود قرار دهند

امام جمعه مشهد گفت: ما با ایجاد مراکز تفریحی مخالف نیستیم اما مراکزی که با شؤون فرهنگی مردم ما در تضاد نباشد.
دیدار ‌آیت الله علم الهدی با شورای شهر مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار اعضای پنجمین دوره شورای شهر مشهد مقدس که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اعضای این شورا را شخصیت های نخبه و فرهیخته دانشگاهی و دارای تخصص های لازم برای مدیریت شهری دانست و گفت: امیدواریم شورای شهر جدید با بهره مندی از ظرفیت های علمی و تخصصی اعضا بتواند در مقایسه با ادوار پیشین شورای شهر مشهد، یک شورای نمونه باشد.

شورای شهر به حفظ هویت رضوی مشهد مقدس توجه داشته باشد

آیت الله علم الهدی با بیان این که تمام دوره های شورای شهر مشهد خدمات قابل ملاحظه ای به این کلانشهر ارائه کرده و برای مشهد مشکل آفرینی نکرده اند، خاطرنشان کرد: هویت خاص شهر مشهد با هیچ شهر دیگری در جهان قابل مقایسه نیست و مدیران شهری دوره گذشته در زمینه حفظ هویت شهر تأکید داشتند و شما اعضای جدید شورا نیز با توجه به اعتقاد و تدینی که از آن برخوردارید، باید در مسائل فرهنگی و اجتماعی برای حفظ هویت مشهد مقدس تلاش کنید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: تبدیل مشهد مقدس به جزیره کیشی که در میان آن یک گنبد طلا وجود داشته باشد، در تضاد با هویت رضوی این شهر است. برای نمونه فروش اجناس خارجی در فروشگاه های اطراف حرم مطهر و نیز انجام برخی معاصی در این اماکن شایسته این شهر نیست.

وی ضمن تأکید مجدد بر محوریت هویت رضوی مشهد مقدس در سیاستگذاری های شهری، خاطرنشان کرد: ما با ایجاد مراکز تفریحی مخالف نیستیم اما مراکزی که با شؤون فرهنگی مردم ما در تضاد نباشد.

توسعه سرمایه گذاری در مشهد باید در راستای اشتغال جوانان این شهر باشد

آیت الله علم الهدی خطاب به اعضای منتخب شورای شهر پنجم مشهد مقدس اظهار کرد: مشهد را به کانون سرمایه گذاری تبدیل کنید اما به شکلی که برای صنعت و اشتغال نیروی کار جوان این شهر فایده داشته باشد. عمده صنایع در مشهد مقدس صنایع خرد هستند و از همین رو بهره برداری آن ها به مناطق دیگری می رسد که این شکل کار ربطی به توسعه صنعت و اشتغال در مشهد ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با پیشنهاد به اعضای شورای شهر مشهد برای جذب سرمایه گذاری در حوزه زیارت، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری به مشهد بیاورید که در حوزه زائر و زیارت هزینه کند زیرا بنیه و ظرفیت سرمایه‌گذاری در این حوزه به‌قدری است که اگر سرمایه‌گذاری شود، هم مشهد آباد می‌شود و هم در حوزه ایجاد اشتغال برای جوانان، قدم بزرگی برداشته می‌شود.

لزوم حفظ شیب خدمت به حاشیه شهر مشهد

وی با بیان این که باید شیب خدمت شورای شهر به سوی مناطق محروم و حاشیه شهر باشد، ضمن تقدیر از خدمات شهرداری و دوره سابق شورای شهر در این زمینه، تأکید کرد: همواره شرایط قشر فقیر و آسیب پذیر را بیشتر رعایت کنید چرا که زودتر و بیشتر راضی می شوند. شهر مشهد را به گونه ای اداره کنید که امام هشتم(ع) از شما راضی باشد.

آیت الله علم الهدی در پایان این دیدار بر لزوم توجه هرچه بیشتر شورای جدید شهر مقدس مشهد برای آبادانی توس تأکید کرد و گفت: توس یکی از ظرفیت های فرهنگی مشهد است که می تواند مرکز برگزاری همایش های علمی، فرهنگی و هنری در کشور باشد./201/820/ب1

ارسال نظرات