۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۱۱۹۷۵
نماینده بعثه رهبری در خراسان شمالی خبر داد؛

اعزام هزار و ۱۰۰ زائر خراسان شمالی به حج تمتع

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی از اعزام هزار و ۱۰۰ نفر از این استان به حج تمتع امسال در قالب هشت کاروان خبر داد و گفت: ۲۰۰ نفر از این تعداد اهل سنت هستند.
حجت الاسلام ابوالفضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مدیریت حج و زیارت استان خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیران و کارگزاران حج و زیارت استان با امام جمعه بجنورد، از آمادگی کامل برای اعزام زائران حج تمتع به مکه مکرمه خبر داد.

وی با اشاره به انتخاب روحانیان بومی برای کاروان‌های حج، اضافه کرد: امسال برای این کاروان‌ها مدیران باتجربه‌تر انتخاب شده و هماهنگی مناسبی هم بین مدیران و روحانیان کاروان‌ها ایجاد شده است تا حج آرام و باعزت و باکرامت برگزار شود.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با بیان اینکه امسال هزار و 100 نفر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در استان دو کاروان از اهل سنت؛ شامل یک کاروان 115 نفره و یک کاروان 85 نفره به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه زائران اهل سنت و شیعه آموزش‌های لازم را دیده‌اند، خاطرنشان کرد: رییس و روحانیان هر دو کاروان اهل سنت اعزامی به حج تمتع، از برادران اهل تسنن بوده و نسبت به شیطنت‌های احتمالی دشمنان آگاه هستند.

امام جمعه موقت بجنورد در ادامه با اشاره به سنت ولیمه دادن بعد از بازگشت از سفر حج، اظهار کرد: اطعام‌دهی حجاج بعد از بازگشت از سفر هزینه‌های زیادی دارد و در حالی که این امر مستحب را انجام دهند پیرامون شهر خود افرادی را دارند که به نان شب محتاج هستند.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی گفت: هزار و 100 نفر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند که اگر هر کدام از این افراد هزار نفر را به میهمانی ولیمه دعوت کنند هزینه آن رقم بالایی می‌شود.

وی از زائران حج خواست تا مقداری از این پول را به مسائل واجب نظیر خمس و زکات خود اختصاص داده و به این مسائل باید دقت کنند؛ زیرا اگر حج واجب است خمس هم واجب است.

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی هم در این دیدار با اشاره به هجمه به حج به‌ویژه در فضای مجازی، اظهار کرد: هجمه زیادی علیه بعثه و سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد؛ ازاین‌رو از ائمه جمعه انتظار می‌رود به این موضوع ورود کرده و روشن گری کنند که نمی‌شود حج واجب را ترک کرد و عربستان هم از ایران دعوت کرده است./202/9314/ب1

ارسال نظرات