۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۱۲۱۹۶
امام جمعه جیرفت:

شورای نگهبان در انجام رسالت خود با افراد و جناح های سیاسی تعارف ندارد

حجت الاسلام کرمی پور گفت: شورای نگهبان تشکیلاتی است که به حق تا به امروز مسافت ‌های سخت و سنگینی را پشت سر گذاشته و رسالت خودش را بدون توجه به این و آن انجام داده است.
شورای نگهبان

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین مهم ترین دستاوردهای شورای نگهبان پرداخت و اظهار کرد: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی است که حضرت امام خمینی(ره) در 26 تیرماه فرمان تشکیل این نهاد را دادند.

وی با بیان اینکه این نهاد از دوازده نفر تشکیل شده است که شش نفرشان فقیه و شش نفر دیگر حقوقدان هستند، افزود: انتخاب فقهای این نهاد بر عهده رهبر معظم انقلاب و انتخاب حقوقدانان آن پس از معرفی حقوقدانان واجد شرایط از سوی قوه قضائیه بر عهده مجلس شورای اسلامی است که با رأی نمایندگان انتخاب می‌‌شوند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: یکی از نهادهای سیاسی جمهوری اسلامی نهاد محترم شورای نگهبان است و پاسداری‏ از احکام‏ اسلام‏ و قانون‏ اساسی نظارت‏ بر انتخابات‏ مجلس‏ خبرگان‏ رهبری‏، ریاست‏ جمهوری‏، مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ و مراجعه‏ به‏ آراء عمومی‏ و همه‏ پرسی از مهم ترین وظایف شورای نگهبان است.

حجت الاسلام کرمی پور با اشاره به اینکه رسالت شورای نگهبان حفظ سلامت قانون، انطباق آن با قرآن و سنت، فقه اهل بیت و قانون اساسی است، بیان کرد: شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه ویژه‌ای است و شورای نگهبان تشکیلاتی است که به حق تا به امروز مسافت ‌های سخت و سنگینی را پشت سر گذاشته و رسالت خودش را بدون توجه به این و آن انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بازوی توانمند نظام اسلامی به شمار می رود و بعضی ها با شایعات و حرف های مختلف قصد داشتند این ستون محکم انقلاب را از بین ببرند، از این رو  وارد کردن خدشه به جایگاه شورای نگهبان قابل قبول نیست.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: بنابراین شورای نگهبان وظیفه دارد تمام مصوبات مجلس را از حیث عدم مغایرت با موازین اسلامی و قانون اساسی بررسی کند تا در صورت عدم مغایرت، مصوبه مجلس، صورت قانونی به خود گیرد.

حجت الاسلام کرمی پور عنوان کرد: دشمنان نظام در طول سال های متمادی درصدد ضربه زدن به شواری نگهبان هستند اما این نهاد مقدس نسبت به هجمه های دشمنان واهمه ندارد و کارکرد خود را با موفقیت بیشتری دنبال می کند و تاکنون این نهاد 40 انتخابات را نظارت کرده است./9709/ت302/ب1

ارسال نظرات