۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۱۲۵۱۲
آیت الله فقیهی:

نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار خلاف آشکار حقوق بشر است

عضو جامعه مدرسین، رفتار ضد انسانی و نسل کشی در میانمار را خلاف آشکار حقوق بشر دانست و گفت: نهادها و سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر باید سریعا به مسأله میانمار ورود کنند و مانع ادامه این جنایات شوند.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به جنایات و نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار، این رفتارهای غیر انسانی را محکوم کرد و خواستار توجه به مسلمانان مظلوم میانمار شد.

وی با انتقاد از سازمان ها و مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر افزود: مشکل ما این است که سازمان های مدعی حقوق بشر به کشورهایی که اینگونه نسل کشی و جنایت می کنند بی توجه هستند و هیچ اعتراضی انجام نمی دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به رفتارهای دوگانه و نادرست نهادهای بین المللی حقوق بشر اظهار داشت: این سازمان و نهادها و کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر چنین جنایاتی سکوت می کنند؛ اما در جای دیگر همانند جمهوری اسلامی ایران که دموکراسی کامل بر آن حاکم است می گویند که حقوق بشر نقض شده است.

وی با اشاره به وظیفه امت اسلامی و علمای اسلام در برابر این نسل کشی ادامه داد: کشورهای اسلامی باید مخالفت خود را با این نسل کشی اعلام کنند، علمای جهان اسلام باید در برابر جنایات استکبار اتحاد داشته باشند و مسائل را برای مردم تبیین و روشنگری کنند.

آیت الله فقیهی رفتار ضد انسانی و نسل کشی را خلاف آشکار حقوق بشر دانست و ابراز داشت: نهادها و سازمانهای بین المللی مدعی حقوق بشر باید سریعا به مسأله میانمار ورود کرده و جلوی جنایات علیه مسلمانان را بگیرند.

وی عنوان کرد: مسلمانان مظلوم میانمار بدون هیچ گناهی قتل عام می شوند که انسانهای بیدار جهان به ویژه امت اسلام باید این موضوع را محکوم کرده و مجامع جهانی هرچه سریعتر به وضعیت این مسلمانان بیگناه رسیدگی کنند./1323/۳۰۳/ص

ارسال نظرات