۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۵۱۲۵۸۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کانال‌ها و شبکه‌های شیطانی پایگاه‌های ایجاد شک و شبهه در اذهان جوانان هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کانال‌ها و شبکه‌های شیطانی یکی از پایگاه‌های ایجاد شک و تردید در ذهن نسل جوان هستند که با رسالتی شیطانی و شگردهای مدرن بذر تردید را در افکار مردم می‌پاشند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه تفسیر موضوعی قرآن، در ادامه مبحث شک و یقین، اظهار کرد: آفت یقین شک و تردید است.

وی ادامه داد: البته شکی که مقدمه یقین باشد و انسان را از منزل شک عبور داده و به سرمنزل باور و یقین برساند مورد ملامت و مذمت نیست؛ اما آن شکی که بی‌جا باشد و در جایی صورت گیرد که احتمال اشتباه در آن وجود ندارد، آفت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر انسان پس از رسیدن به یقین نسبت به حق شک کند و یا اینکه شک را بهانه‌ای برای فرار از یقین قرار دهد، این نوع از شک‌ها مذموم و مورد ملامت معصومین قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرماید: «لاتجعلوا یقینکم شکاً ولا علمکم جهلاً»؛ یقینتان را به شک تبدیل نکنید و علمتان را به جهل بدل نسازید و نیز فرمود: «واعلم الناس من لم یزل الشک یقینه»؛ داناترین مردمان کسی است که شک یقین او را از بین نبرد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این امام همام در حدیث دیگری می‌فرماید: «از زمانی که حق به من نشان داده شد هرگز در آن شک نکردم» و در جایی دیگر فرمود: «ایاک والشک فأنه یفسد الدین ویبطل الیقین»؛ از شک بپرهیز که دینت را تباه و یقینت را نابود می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: شکاکان شبهه‌ساز همواره ذهن و فکر جوانان را نسبت به حقایق عالم هستی دچار ابهام و تردید قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های شیطانی عصر ما یکی از پایگاه‌های ایجاد شک و تردید در ذهن نسل جوان هستند، ادامه داد: کانال‌های پیدا و پنهان با رسالتی شیطانی و شگردهای مدرن بذر تردید را در افکار مردم به‌ویژه نسل جدید می‌پاشند؛ ازاین‌رو همه باید هوشیار باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: دشمن گاهی موریانه‌وار در اعتقادات وارد می‌شود و مبدأ و معاد را به سخره می‌گیرند، گاهی حجاب و عفاف را مورد هجمه قرار می‌دهند و زمانی نیز اصل حاکمیت را مورد تردید قرار داده و تفکر سکولاریسم را گسترش می‌دهند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات