۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۵۱۲۵۹۶
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌ خمینی:

گسترش معرفت و بصیرت دینی در بین جوانان راهکار مقابله با توطئه دشمنان است

آیت الله مصباح یزدی گفت: از راهکارهای مهم مقابله با دشمنان، توسعه و گسترش معرفت و بصیرت دینی بر پایه قرآن و مکتب اهل بیت برای تقویت قدرت تحلیل و اندیشه در بین جوانان است.
افتتاحیه طرح ولایت دانشجویان پسر کمیته امداد امام خمینی  آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، افتتاحیه نخستین دوره طرح ولایت دانشجویان پسر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، چهارشنبه با حضور آیت الله مصباح یزدی و دانشجویان منتخب کشوری در کتابخانه حرم مقدس رضوی برگزار شد.

آیت الله مصباح یزدی در جمع دانشجویان پسر منتخب در این طرح، گفت: خداوند برای قدم به قدم زندگی انسان برنامه ریزی دارد و مسیر او به سوی الی الله رامشخص کرده است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: خداوند برای تعیین راه و هدف انسان ها به آنان پیامبران درونی و بیرونی را عنایت کرده تا به وسیله آن در صراط مستقیم قدم بردارند.

وی افزود: خسران زمانی اتفاق می افتد که انسان چشم باز کند و ببیند در منجلاب گناهان و شهوات غرق است و از راه مستقیم منحرف شده است.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه اگر انسان بخواهد انتخاب صحیحی داشته باشد و به مقام بالا برسد ۲ چیز لازم داد، خاطرنشان کرد: انسان اول باید بداند کجا  می رود و راهش چیست و دوم اینکه همت داشته باشد که راه را پیموده و به سرمنزل مقصود برسد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان داشت: طلاب باید به فراگیری علوم اسلامی مبادرت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به آیه۱۲۹  سوره بقره که می فرماید: "رَبَّنَا وَابْعَثْ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِكَ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُزَكِّيهِمْ ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ" پروردگارا، در میان آنان رسولی از خودشان برانگیز که بر آنان تلاوت آیات تو کند و آنان را علم کتاب و حکمت بیاموزد و روانشان را از هر زشتی پاک و منزه سازد، که تو بر هر کار که خواهی قدرت و علم کامل داری." خاطرنشان کرد: نخستین هدف آیه اشاره به بیدار ساختن اندیشه ها در پرتو آیات الهی دارد تا به وسیله آن جان های خفته را بیدار کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تعلیم کتاب و حکمت هدف دوم این آیه را بیان می کند و وظیفه سنگین مبلغان را بیان می فرماید زیرا تا آگاهی و بصیرت حاصل نشود، مرحله تربیت صورت نمی گیرد.

آیت الله مصباح یزدی مطرح کرد: یکی از راهکارهای اصلی مقابله با توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمن، توسعه و گسترش معرفت و بصیرت دینی بر پایه قرآن و مکتب اهل بیت، جهت تقویت قدرت تحلیل منطقی و مستدل در بین قشر جوان، به ویژه طلاب و دانشجویان است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه امروز ما در شرایط خطرناک فرهنگی هستیم عنوان داشت: کم نیستند مسلمانان شیعه که عقاید انحرافی و خرافی و حتی رفتار زشت و آلوده به گناه داشته باشند. به ویژه در این زمان که عوامل اختلاط فرهنگ و تغییر بسیار زیاد است که با هیچ دوره و زمانه ای قابل مقایسه نیست.

آیت الله مصباح یزدی در پایان گفت: دوره طرح ولایت مصداق بارز این حدیث است  که می فرماید: خداوند در طول عمر چندین ساله انسان، نسیمی خاص را به سوی انسان ها می وزاند که این نسیم مایه جهش و نقطه عطفی در زندگی آن فرد می شود و مسیر انسان را از خواب غفلت بیدار می کند از این رو باید قدر این نسیم را دانست و معلوم نیست که باز هم در مسیر این نسیم قرار بگیریم و جایگزینی بر آن داشته باشیم./9705/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات