۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۱۴۴۸۶

اعتراض مردم بی‌دفاع فوعه و کفریا به محاصره و تحریم

ده‌ها نفر از ساکنان باقی‌مانده در شهرک‌های تحت محاصره فوعه و کفریا در حومه ادلب با برگزاری تظاهراتی خواستار شکسته‌شدن حلقه محاصره این مناطق و پایان ظلم و وحشی‌گری گروه‌های تروریستی تکفیری شدند.
اهالی «الفوعه» و «کفریا» سوریه خواستار لغو محاصره شدند

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا در تظاهراتی بر ضرورت شکسته شدن حلقه محاصره خود و اجرای باقی‌مانده توافق موسوم به چهار شهرک تأکید کردند.

این تظاهرات در خیابان‌های فوعه انجام شد و شهروندان مظلوم و بی‌دفاع پلاکاردهایی در دست داشتند که بر ضرورت پایان محاصره، رفع ظلم و ستم گروه‌های تروریستی تکفیری و  تسریع در ورود کمک‌های بشردوستانه به دو شهرک و آزادی تمام مجروحان و بازداشت‌شدگانی که در بیمارستان‌های ترکیه و نزد گروه‌های تروریستی وضعیت خطرناکی دارند و همچنین روشن شدن سرنوشت افراد ناپدیدشده در جریان  انفجار تروریستی منطقه  الراشدین (انفجاری که به شهادت بیش از 150 نفر از ساکنان کفریا و فوعه و زخمی شدن صدها نفر و ناپدید شدن ده‌ها نفر  دیگر از جمله کودکان منجر شد) تأکید کرده است.

مردم کفریا و فوعه بر ادامه اعتراضات خود تا محقق شدن خواسته‌هایشان در سایه سکوت جامعه بین‌المللی و بی‌اعتنایی سازمان‌های بشردوستانه و محروم شدن ساکنان این شهرک‌ها از ساده‌ترین عناصر زندگی تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، اقلام غذایی از جمله آرد و روغن و برنج در این شهرک‌ها وجود ندارد و حتی فعالیت کارخانه آرد هم به‌سبب نبود سوخت متوقف شده است.

شهروندان کفریا و فوعه تأکید می‌کنند محاصره ظالمانه تحمیل‌شده بر آنها از وحشیانه‌ترین انواع تروریسمی است که گروه‌های تروریستی علیه کودکان و زنان و سالخوردگان اعمال می‌کنند و بیش از دو سال است این روند ادامه دارد.

مردم این شهرک‌ها به‌سبب کمبود شدید مواد غذایی و  دارویی و نبود سوخت با شرایط انسانی دشواری روبه‌رو هستند.

با وجود تأکید توافق مربوط به چهار شهرک که کمک‌های انسانی باید وارد کفریا و فوعه شود، این کمک‌ها از ماه آوریل گذشته که اولین گروه از ساکنان این شهرک‌ها خارج شدند، هنوز وارد نشده است.

جدایی و دوری خانواده‌ها از یکدیگر به‌سبب خروج برخی از آنها و باقی ماندن بقیه خانواده‌ها هم بر مشکلات مردم بی‌دفاع کفریا و فوعه افزوده است.

نکته قابل توجه حمایت این مردم بی‌دفاع از مسجدالاقصی و مبارزات مردم فلسطین است که تأکید کردند به حمایت از مسجدالاقصی ادامه می‌‌دهند و در درد و رنج مردم فلسطین شریک هستند.

متن برخی از پلاکاردهایی که مردم کفریا و فوعه به‌ویژه کودکان در دست داشتند از این قرار است:

ــ سرنوشت افراد باقی‌مانده در کفریا و فوعه چیست؟ یا مرگ از گرسنگی یا ذبح به‌دست کفار (تروریست‌های تکفیری)

ــ جهان خواستار حمایت از کودکان می‌شود و در مقابل کشتار آنها سکوت می‌کند.

ــ می‌خواهم از این محاصره ظالمانه خارج شوم.

ــ ما مسأله قدس را به‌روی شانه‌های خود حمل می‌کنیم و در قبال آن احساس مسؤولیت می‌کنیم و در رنج و درد آنها (فلسطینی‌ها) شریکیم و در مقابل دیدگان خود پیروزی آشکار را قرار داده و به حرکت خود در خط امام حسین(ع) ادامه می‌دهیم، لبیک یا حسین(ع).

ــ بیماران ما به‌تدریج می‌میرند.

ــ پیکرهای کودکان به‌سبب تروریسم از هم فروپاشیده است.

ــ چرا سازمان‌های بشردوستانه برای پایان محاصره کفریا و فوعه کاری نمی‌کنند؟

ــ خواستار تسریع در خارج شدن بیماران هستیم.

ــ چرا فوعه و کفریا جایی در کنفرانس‌های آستانه و ژنو ندارند؟

ــ چرا سازمان ملل و شورای  امنیت به پرونده افراد ناپدیدشده و مجروحان بی‌اعتنایند؟

ــ فاجعه (کشتار مردم بی‌دفاع کفریا و فوعه) الراشدین کربلای زمانه است.

ــ فوعه خبر شهادت مردم را اعلام می‌کند و از جامعه جهانی می‌خواهد خونریزی را پایان دهد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات