۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۱۵۸۴۹
مدیر امور استان های ستاد اقامه نماز خبر داد؛

برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در هرمزگان

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز گفت: بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز نیمه دوم آذرماه در استان هرمزگان با موضوع نماز و فضای مجازی برگزار می شود.
دریس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مسعود دریس، مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور و سخنگوی اجلاس سراسری نماز ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: دغدغه های مقام معظم رهبری در چند سال اخیر در بحث توجه ویژه مسؤولان به موضوع مهم فضای مجازی و مدیریت این فضا و برنامه ریزی برای تحقق اهداف نظام در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بوده است.

وی گفت: پدیده فضای مجازی روز به روز در حال گسترش است و امروز فضای مجازی در تمام جهان در حال توسعه و گسترش می باشد و بسیاری از کاربران از این فضا استفاده می کنند.

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه فضای مجازی برای انسان ها امتیازاتی دارد، افزود: در دسترس بودن، کم هزینه بودن، انتقال سریع پیام ها، تنوع داشتن، به روز و جذاب بودن از جمله این امتیازات است.

دریس تصریح کرد: همچنین فضای مجازی خطرات و تهدیداتی دارد و شیطان صفتان برای این فضا اهداف شومی را طراحی کرده اند که جزء تهدیدات است و نباید از آن غافل شد.

وی با بیان اینکه تبلیغات مغرضانه، فعالیت های گسترده شبکه های ضد دینی و توزیع فراوان شبهات دینی خطرات فضای مجازی است، ادامه داد: تولید شبهه در فضای مجازی به آسانی صورت می گیرد اما پاسخ به این شبهات مشکل است و باید اندیشمندان و نخبگان تلاش کنند تا بتوانند پاسخ منطقی به این شبهات بدهند.

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: باید در فضای مجازی فعالیت های دشمنان را رصد کنیم و متناسب با فعالیت های دشمن، پدافند غیرعامل در فضای مجازی را تقویت کنیم.

دریس با بیان اینکه اگر شبهات به موقع تشخیص و پاسخ داده نشود ممکن است هزاران نفر گمراه شوند، اظهار کرد: مراقب باشیم فضای مجازی ما را از فضای حقیقی دور نکند و غافل شدن از فضای حقیقی یک تهدید است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این دغدغه ها، بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز نیمه دوم آذرماه در استان هرمزگان با موضوع نماز و فضای مجازی برگزار می شود، افزود: در این رابطه دستورالعملی به استان ها ابلاغ شده که محتواهایی در حوزه تبلیغ و ترویج و تعمیق فرهنگ نورانی نماز و در قالب های مختلف مانند پویانمایی، انیمیشن، تابلوگرفیک، استیکر، فیلم و مستند تولید شود.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز گفت: اپلیکیشن یکی از ابزارها و نرم افزارهای موبایلی است که در انتقال سریع مفاهیم، اخبار و رویدادهای نمازی ستاد مرکز تاثیرگذار است.

دریس عنوان کرد: اپلیکیشن«قرار 17» یک اپلیکیشن حرفه ای و پیشرفته است که برای نخستین بار در کشور ایجاد شده و در آستانه برگزاری اجلاس سراسری نماز رونمایی می شود.

وی بیان کرد: یکی از بخش های جذاب این اپلیکیشن، نمازگرام است که به نوعی بخش عکس محور اپلیکیشن است و عکس های مخاطبان بر اساس بیشترین تعداد بازدید برگزیده می شود.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز با اشاره به اپلیکیشن«شیوه های دعوت به نماز»، تصریح کرد: در این اپلیکیشن 72 سؤال برگرفته از کتاب شیوه های دعوت نماز حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی طراحی شده است و مخاطبان می توانند با پاسخ به هر سؤال به مرحله بعد وارد شوند و در واقع این اپلیکیشن آموزش از راه دور است.

دریس افزود: ستاد اقامه نماز کشور طرح های منهاج، نیک و سلامت معنوی را در جهت ترویج فرهنگ نماز برای اقشار مختلف جامعه اجرا می کند.

وی به حضور کمرنگ جوانان و نوجوانان در برخی از مساجد اشاره کرد و گفت: برخورد نامناسب هیأت امنا و امام جماعت، کهولت سن امام جماعت و عدم ارتباط مناسب بسیج و کانون فرهنگی مسجد یکی از علت های کمرنگ شدن حضور جوانان و نوجوانان است./880/پ202/ب1

ارسال نظرات