۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۱۶۵۲۶
آیت الله فقیهی:

ایران هیچ نیازی به آ‌مریکا ندارد/ مسؤولان قاطعانه با بدعهدی‌ها برخورد کنند

عضو جامعه مدرسین با بیان این که ایران هیچ نیازی به آمریکا ندارد، از مسؤولان خواست با بدعهدی‌ها آمریکا قاطعانه برخورد کنند.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و لزوم برخورد مقتدرانه دولت با دشمنان گفت: مسلم است که آمریکا از ابتدا با جمهوری اسلامی مخالف بوده، هست و خواهد بود.

وی افزود: در این رابطه تردیدی نداریم، رفتار خصمانه اخیر آمریکا مؤید برنامه هایی که تاکنون انجام داده به شمار می رود، همه مسؤولان و ملت باید توجه داشته باشند که ما اصلا نیازی به آمریکا نداریم و نمی خواهیم رابطه ای با آن داشته باشیم تا بخواهد ما را تحریم کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: آمریکا چه کسی است که بخواهد ایران را تحریم کند،  جمهوری اسلامی با آمریکایی ها چه تحریم بکنند و چه تحریم نکنند رابطه ای نخواهد داشت، باید به اندازه ای عزت نفس داشته باشیم که بدانیم تحریم آمریکا برای ما بهتر است.

وی ادامه داد: باید افتخار کنیم که آمریکا ما را تحریم کند، باید پیش قدم شویم تا به هیچ عنوان با آمریکایی ها رابطه ای نداشته باشیم، نه این که تصور کنیم تحریم ها و رفتارهای خصمانه آمریکا سبب ناراحتی و تأثر شود.

آیت الله فقیهی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران هیچ نیازی به آمریکا ندارد، ابراز داشت: نمی خواهیم هیچکونه ارتباطی با آمریکا داشته باشیم، باید بدانیم که تحریم های آمریکا هیچ تأثیری در زندگی ما نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: مسؤولان و ملت نباید این مسأله را مهم تلقی کنند که آمریکا ایران را تحریم کرده است، خب تحریم کند؛ تمام دنیا از جمله اروپا و کشورهای دیگر با جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارند و  در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز باید آمریکا را تحریم کرده و ارتباط خود را با آن ها قطع کند، برخورد دولت و مسؤولان باید قاطعانه بوده و همراه با بی اعتنایی به آمریکا و رفتارهای خصمانه آن باشد./1323/۳۰۲/ص

ارسال نظرات