۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۱۷۹۸۲

مسلمانان آمریکا حادثه «شارلوتزویل» را محکوم کردند

مسلمانان آمریکا کشته و زخمی شدن مخالفان نژادپرستی در تظاهرات روز گذشته را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان مخالف با نژادپرستی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه‌های نژادپرست روز گذشته اقدام به برگزاری تظاهرات کردند و در مقابل آنان تظاهرات صلح آمیزی از سوی مخالفان نژادپرستی برپا شد.

در این میان اتومبیلی به سمت تظاهرا کنندگان معترض به نژادپرستی حمله کرد و منجر به کشته‌شدن یک نفر و زخمی‌شدن حداقل 26 نفر شد.

ترامپ در سخنانی در مورد این حادثه تروریستی، بسیاری را به خاطر این خشونت میان معترضان به نژادپرستی و نژادپرستان متهم کرد؛ در حالی که بانیان راه‌اندازی این تظاهرات نژادپرستانه را محکوم نکرد.

«تری مک‌اولیفه»، فرماندار ویرجینیا با نام‌بردن و محکوم‌کردن گروه‌های نژادپرستی مانند گروه برتر‌پنداری سفیدپوست‌ها، گروه نازی‌ها و گروه نژادپرستی کو کلاکس کلن که مسؤول برگزاری این تظاهرات بودند، گفت: شرم بر شما، شما در این شهر ایالت ندارید، به خانه‌هایتان برگردید.

وی با انتقاد از ترامپ اعلام کرد که وی نه این حادثه را تروریستی خواند و نه نامی از گروه‌های نژادپرستی مسؤول این حادثه برد.

در همین رابطه، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگ‌ترین سازمان حامی حقوق مدنی مسلمانان آمریکا، حمله تروریستی به معترضان به نژادپرستی  را محکوم کرد.

واکنش نامناسب ترامپ و ضعف اخلاقی

مک‌اولیفه گفت: نحوه واکنش ترامپ به این مسأله، نشان از ضعف اخلاقی در رهبری کشور دارد و پیام اشتباهی به گروه‌های نژادپرستی تازه قدرت‌‌گرفته در کشور دارد.

سناتور «مارکو روبیو» نیز با انعکاس نظری مشابه سازمان روابط اسلامی ـ آمریکایی در توئیتی اعلام کرد: بسیار مهم است که ترامپ حادثه شارلوتزویل را آن‌گونه که هست؛ یک حمله تروریستی از سوی نژادپرستان توصیف کند.

این حادثه و واکنش نامناسب ترامپ سبب ایجاد موجی از انتقاد و حمله به ترامپ در فضای مجازی آمریکا شده است که تا ساعت‌ها پس از این حادثه همچنان ادامه دارد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات