۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۱۸۱۳۱
سردار سلامی:

قدرت و ایستادگی کشور مرهون خون شهدا است/ امروز ایران معادلات منطقه اي را تعيين مي كند

جانشين فرمانده سپاه پاسداران با بیان این که امروز ایران اسلامی معادلات منطقه ای را تعیین می کند و جهان نمی تواند ایران اسلامی را در انزوا قرار دهد، گفت: ما این قدرت و ایستادگی را از جانفشانی شهدا داریم.
سردار سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سردار سلامي جانشين فرمانده سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز در مراسم يادبود شهيد محسن حججي شهيد مدافع حرم كه در نيروي زميني سپاه برگزار شد با اشاره به اينكه قرآن چشم ما را به حقايق باز مي كند، اظهار داشت: شهادت اين عزيزيان تفسير زميني از آيات قرآن بود، تصويري كه ازشهيد حججي و آن قاتل بي رحم منتشر شد دقيقا نشانگر جبهه حق و باطل بود.

وي ادامه داد: وقتي چهره اين جوان ايراني را نگاه مي كنيد سرشار از زيبايي معنوي و شكوه انقلابي است كه نشانگر روح ايمان در كالبد يك جوان اتقلابي است، اين جوان از خانه هجرت مي كند و در صحنه جنگ نماد شكوه يك ملت مي شود، او همانند كوه آرامش در ميدان نبرد است، اما وقتي به چهره خبيث و نكبت بار داعشي نگاه مي كنيد تمام آثار خباثت و جنايت از چهره آن شرور مي بارد، تقابل تصاوير اين دو نشانگر نور و ظلمت است، اين جوانان در كنار رسول خدا و اهل بيت او ايستاده و آثار معنوي عبادت خداوند را در چهره او مي بينيد.

جانشين فرماندهي سپاه پاسداران تأكيد كرد: اينها نشانه هاي مستحكم همه جهان اسلام هستند، يك آرمان و ايده آل مردانه و هدف و يك فرهنگ را در اين جوانان مي بينيم كه اين نشان مي دهد كه ملت ما سر پا است، يكي از عوامل موفقيت و سربلندي يك كشور حضور شهدا است، اين جوانان با قلب هايشان حضور دارند و دلهايشان متلاطم است، وقتي جوانان يك ملت انقدر با شور و شعور و شناخت و آگاهي و ژرف نگري عمق سياست دشمن را تشخيص مي دهند و مي دانند مرزهاي ملي ما در دنياي اسلام فراتر رفته است نشان مي دهد كه اين شناخت به وجود آمده است كه دشمن را بايد در دوردست ها اسير كرد و ارزوهايش را به گور فرستاد.

سردار سلامي يادآور شد: وقتي جوانان ما از اين درجه آگاهي برخوردار هستند جاي بسي خوشبختي دارد، وقتي در چنين آزمايشات بزرگي موفقيت آميز ظاهر مي شوند نشان مي دهد هيچ كس در حد شكست ما نمي باشد، اين شهادت ها نشانه هاي اميد بخشي است، جوانان امروز ما همان اعتقاد و روحيه جوانان دهه ٦٠ و دفاع مقدس را دارند.

وي افزود: مي دانيد چه چيزي باعث شده است كه ايران در نا امن ترين نقطه جهان امن ترين كشور جهان باشد همين موضوع شهادت و حضور همين شهدا است، ما در دو جنگ بزرگ جهاني شركت كرده ايم، جنگ هاي جهاني امروز همانند گذشته نيست، جنگ جهاني است كه در يك سوی آن قدرت هاي جهاني و در بخش ديگر سياست جهاني حضور دارند، دفاع مقدس ما يك نمونه جنگ جهاني بود كه آمريكا شوروي و تمام متعهدان آنها به دنبال تجهيز عراق و ارتش آن بودند و يك كشور تازه انقلاب شده را هدف گرفتند.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران ابراز داشت: آن چيزي كه ما را در آن جنگ موفق كرد و ما توانستيم تماميت ارضي خود را حفظ كنيم به خاطر حضور شهدا بود، با حضور شهدا توانسته ايم روي پاي خود بايستيم، اما دشمن دست نكشيد و امروز جنگ جهاني ديگري را به راه انداخت، جنگي با ابعاد اقتصادي كه در آن تلاش كردند ايران را به زانو در بياورند، ما در يك واقعيت سخت قرار گرفته ايم، همه تصور مي كردند ايران در مقابل اين فشار اقتصادي و فشار سياسي به زانو در بيايد، آنها سعي كردند ما را يك جزيزه جداي از دنيا كنند اما بازهم ما موفق بوديم.

سردار سلامي تصريح كرد: آنها كوشيدند مردم ما از انقلاب پشيمان شوند و روحيه مقاومت از بين برود، آنها در تلاش بودند محفوظات ذهني جامعه ما را كه آمريكا دشمن بزرگ است در نظر ما بشكنند، دشمن سعي كرد با تهاجم فرهنگي جامعه ما را در هم بشكند اما نشد، تحريم و تلاش براي انزوا بخشي سياسي ايران در كنار بازي تحريم ها از سوي آمريكا و متعهدانشان اقدام شد اما ما موفق بوديم، اين جريان بازهم ادامه دارد اما ايران توانسته از ديوار دشمنان ايران و اسلام عبور كند.

وي خاطرنشان كرد: همه آنچه كه اتفاق افتاده است حاصل وجود يك رهبر الهي است كه حكمت هاي بالغه الهي را از ميان لب هاي مبارك خود در قلب هاي مؤمنان ايران و دنياي اسلام جاري مي كند، تبعيت مسلمانان و ملت ايران در مقابل تدابير رهبر بزرگ ستودني است، وحدت امت و امام در اين شرايط زيباترين، الهام بخش ترين پيروزي مسلمانان بر استكبار جهاني است.

جانشين فرماندهي سپاه پاسداران ادامه داد: امروز اگر به صحنه نگاه كنيد چهره شكست خورده دشمن را مي بينيد، آنها امروز به بي عملي رسيدند، آمريكا امروز نقش تعيين كننده در تغيير سياست هاي منطقه ندارد، قدرت آمريكا براي قرن گذشته است، آمريكا به انتهاي كار رسيده است و ناتواني در حفظ منافع خود و تعقيب سياست هاي خود كه تسلط بر جهان اسلام و خاورميانه است كاملا مشهود است.

سردار سلامي گفت: ايران و انقلاب باشكوه آن توانسته با وصل ساختار قدرت در جهان اسلام سقف مقاومت را ايجاد كند، از سال ٢٠٠٦ مقاومت لبنان در جنگ ٣٣ روز پيروز شد و تا به امروز مي توان ديد كه چه قدرتي پيدا كرده است، صهيونيست مي داند كه امروز مقاومت نقاش قدرت در منطقه است، با يك تهديد دبير كل حزب الله لبنان امروز مخازن آمونياك جمع شد.

وي تصريح كرد: امروز ديگر آمريكا نيست كه معمای قدرت را ترسيم كند، امروز ما معمای قدرت را توليد مي كنيم، اگر به سوريه، يمن، لبنان سر بزنيد آثار قدرت به هم پيوسته جمهوري اسلامي ايران را مي بينيد زيرا روحيه شهادت به عالم اسلام صادر شده است.

جانشين فرماندهي سپاه پاسداران بیان داشت: امروز هيچ نگراني نداريم، ملت ايران، رهبري و مسؤولان در يك همدلي بي نظير تصميم گرفتند با بزرگترين دشمن مقابله كنند و پذيرش قدرت ايران توسط هيچ قدرتي مهارپذير نسيت را نشان دهيم.

وی افرود: ما ديگر انزوا پذير نيستيم؛ چرا كنفرانس رياض ناموفق بود؟ و چرا وزاري كشورها تمايل دارند به ايران سفر كنند؟، زيرا جوانان ما قدرتي ايجاد كردند كه ديپلماسي ما امروز داراي يك محتواي قدرت بازدارنده و پشتيبان ملت هاي مظلوم شده است، شود، امروز در لبنان، يمن آرمان انديشه و دكترين جوانان ما عمل مي كند و جهان نمي تواند ما را در انزوا قرار دهد، زيرا ايران امروز معادلات منطقه اي را تعيين مي كند. 

سردار سلامي در پايان گفت: وقتي ما در خليج فارس كه ٥٠ درصد انرژي جهان را دارد حكمفرما هستيم آيا جهان مي تواند در مقابل ما بايستد و با زبان تهديد با ما سخن بگويد، اين يعني يك قدرت حقيقي كه از قدرت شهدا گرفته مي شود، به خانواده شهدا تبريك مي گوييم كه تمام احساسات ايران را به هم گره زدند، هر خانواده ايراني حس مي كند اين شهدا فرزندان خود آنها هستند./۸۱۶/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات