۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۱۸۲۱۸
آیت الله عبداللهی:

شهید حججی حجت را بر همه تمام کرد/ شهید به زیباترین وجه ارزش های عاشورایی و انقلابی را به نمایش گذاشت

نماینده مردم اصفهان در خبرگان گفت: شهید حججی به زیباترین وجه ارزش های عاشورایی و انقلابی را به نمایش گذاشت.
آیت الله محمود عبداللهی

آیت الله محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با اشاره به شهادت مظلومانه در عین حال با صلابت شهید محسن حججی گفت: شهادت شهید حججی پیروی از سیدالشهدا و یاران اباعبدالله در عالی ترین وجه است.

وی افزود: این شهید به زیباترین وجه ارزش های عاشورایی و انقلابی را به نمایش گذاشت، شهید حججی یک حرکت انقلابی را همراه با آگاهی، بصیرت، معنویت، صفا و خلوص به امت اسلامی ارائه داد، آنچه در این این نمایش و تجلی بسیار جلوه گری می کند که بسیاری را تحت تأثیر قرار داده این است که این شهید در عین حالی که آگاهی نسبت به جایگاه خانواده داشت اما آزاده بود و هیچ گونه وابستگی به زندگی مادی نداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شهید حججی همچون امام حسین(ع) نشان داد که شعار و علمش در راه رضایت الهی است، اظهار داشت: این شهید بزرگوار باکی از دادن تمام زندگی خود در راه خداوند متعال نداشت.

وی ادامه داد: عکسی از این شهید را جامعه مشاهده کردند که شهید حججی در حال اسارت بود، در حالی که این اسیر شهادت را پیش بینی می کرد اما در عین حال دنیایی از شجاعت و عظمت را در برابر دشمنان نشان داد، این شهید نشان داد که چگونه دفاع از حریم اهل بیت(ع) و مقاومت می تواند با یک دنیا اقتدار و عزتمداری همراه باشد.

آیتالله عبداللهی با بیان این که شهید حججی به شعار«هیهات مناالذلة» عمل کرد، ابراز داشت: از این شهید بزرگوار وصیت نامه ای کتبی و صوتی وجود دارد که مخاطب آن تنها همسر و فرزند او نیست بلکه همه جوانان بصیر و امت اسلامی باید به این پیام توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد: این وصیت نامه و پیام بیانگر این است که سلحشوری، ایستادگی، ولایتمداری، صلابت، معنویت، خلوص، همراهی با رهبری و فداکاری در راه اهداف مقدس همچنان می تواند به عالی ترین وجه و به بهترین صورت ادامه داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این شهادت بیانگر این است که چگونه خط مقدس سیدالشهدا(ع) بعد از سال ها جلوه گری می کند و افراد بصیر را تحت تأثیر خود قرار می دهد، شهید حججی به بهترین وجه حجت را بر همه  یعنی خواص و غیر خواص تمام کرد، امیدواریم که بتوانیم ادامه دهنده راه شهیدان باشیم که عروج کردند و تعالی، عظمت و معراج را با ارزش ها و ثبات قدم خود نشان دادند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات