۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۱۸۵۳۵

رونمایی از «چه کسی لباس مرا پوشید» با یاد شهدای مدافع حرم

یادمان استقامت شهید حججی و آیین رونمایی از کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و جمعی از آزادگان برگزار شد.
 کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید؟»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فرهنگسرای خاتم(ص)، آیین تجلیل از آزادگان و یادمان شهید محسن حججی , همچنین رونمایی از کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» در آستانه سالگرد ورود آزادگان به کشور با عنوان ویژه برنامه «روایت دمشق» در پردیس سینمایی تماشا برگزار شد.    

سردار حسین اسداللهی، فرمانده لش;ر 27 سپاه محمدرسول الله(ص) درباره رشادت شهدا و آزادگان اظهار کرد: شهدا انسان‌های موفقی در حوزه دین بودند و با خدای خود معامله خوبی انجام دادند؛ همچنین آزادگان عزیز که مصداق آیه «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْ‌تَ وَمَن تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا» هستند در دوران  اسارت استقامت داشتند و هزینه زیادی دادند و درواقع بارها تا مرز شهادت  پیش رفتند و خود شهید زنده‌اند.

وی با اشاره به استقامت اسطوره‌ای شهید حججی افزود: نمونه‌ای از استقامت شهدا را می‌توانیم در شهدای مدافع حرم خان طومان پیدا کنیم که به عقیده من ده‌ها سال بعد عظمت آن‌ها و استقامتشان مشخص خواهد شد. یکی از ویژگی‌های شهدا دستگیری آنان است و اگر دستی به سمت آن‌ها دراز شود آن دست را خالی برنمی‌گردانند.

در ادامه، کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم رونمایی و از آزادگان منطقه تجلیل شد.

درباره «چه کسی لباس مرا پوشید؟»

کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» روایت اسارت سرباز ایرانی و شهادت فردی دیگر با لباس وی و برگشتن او پس از حدود هشت سال به آغوش خانواده و در سوی دیگر داستان برگزاری آئین ختم و خاکسپاری برای شهیدی است که لباس محسن فلاح را پوشیده بود.

به گفته محبوبه شمشیرگرها، نویسنده کتاب، پرداختن به مسائل اسرای ایرانی در عراق و کارهای فرهنگی و جمعی که آنجا انجام می‌شد، این کتاب را به یک دایره‌المعارف فرهنگ اسرای ایرانی تبدیل کرده که فلاح به خوبی از پس روایت آن برآمده است.

در بخش پایانی آئین محسن فلاح که کتاب «چه کسی لباس مرا پوشید» روایت خاطرات اوست به بیان خاطرات خود در دوران  جنگ تحمیلی پرداخت.

آئین رونمایی از کتاب چه کسی لباس مرا پوشید و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم  و گرامی‌داشت شهید محسن حجیی با مشارکت و حضور سردار لطفعلی خانی، فرمانده ناحیه مسلم ابن عقیل(ع)، گردان امام حسن مجتبی (ع) و معاونت  اجتماعی شهرداری منطقه 18 در محل پردیس سینمایی تماشا برگزار شد./۹۹۸/د ۱۰۲/ش

ارسال نظرات