۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۱۹۰۰۰
نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی:

شهدای آزاده مظلوم‌ترین شهدای تاریخ هستند

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: شهدای آزاده مظلوم‌ترین شهدای تاریخ و خانواده‌های آنها مایه عزت و افتخار و آبروی ملت ایران هستند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد حجت الاسلام ابوترابی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در دوره نهم، شامگاه پنج‌شنبه در همایش گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز در بجنورد گفت: آزادگان ما جهنم اردوگاه‌های رژیم بعث را به بهشت ایثار و استقامت و عبادت و فراگیری علم تبدیل کردند.

وی افزود: شهدای آزاده مظلوم‌ترین شهدای تاریخ و خانواده‌های آنان، مایه عزت و افتخار و آبروی ملت ایران هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: آزادگان سرفراز ما فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی را به جهانیان نشان دادند و اکنون نیز تجلیل آن‌ها و معرفی این اسوه‌های آزادگی به نسل آینده ضروری است.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی هم در این مراسم با بیان اینکه آزادگان سرفراز ما فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی را به جهانیان نشان دادند، گفت: بزرگداشت آزادگان و معرفی آنها به نسل‌های جدید ضرورت دارد.

وی افزود: سالروز ورود نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و همه باید برای حل مشکلات جامعه ایثارگر و آزادگان سرافراز، تلاش کنیم.

صالحی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس در بجنورد تلاش می‌شود بخشی از رشادت‌های مردم خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان به نمایش گذاشته شود.

گفتنی است، استان ۹35 هزارنفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای دو هزار و ۷۷۵ شهید، هفت هزار و ۴۳ جانباز، ۴۰۰ آزاده و ۳۵ هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

این استان درمجموع ۳۷۶ آزاده دوران دفاع مقدس دارد که در طول هشت سال جنگ تحمیلی در کنار سایر رزمندگان در عملیات مختلف شرکت داشتند اما بنا به شرایط جنگی به اسارت دشمن درآمدند.

از شمار کل آزادگان دوران دفاع مقدس در خراسان شمالی در سال‌های اخیر ۱۰ نفر به فیض شهادت نائل آمده و به هم‌رزمان شهید خود پیوسته‌اند.

بیست و ششم مردادماه سال ۱۳۶۹ ایران اسلامی شاهد بازگشت نخستین گروه از آزادگان سرافرازی بود که پس از تحمل سال‌های اسارت خود در اردوگاه‌های عراق، پای به میهن اسلامی گذاشتند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات