۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۱۹۷۴۰
امام جمعه پیشوای ورامین مطرح کرد؛

نقش موثرحجاج ایرانی در معرفی جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه پیشوای ورامین گفت: زائران ایرانی باید با بصیرت و آگاهی کامل به سفر حج بروند تا نقش موثری در معرفی جمهوری اسلامی ایران به زائران دیگر کشورهای اسلامی داشته باشند.
رحمتی نیا

حجت‌الاسلام عبدالحسین رحمتی نیا، امام جمعه پیشوای ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نقش حج در امنیت ملی، معنوی و اجتماعی کشور، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران در سطح جهان به تبلیغ علیه کشورمان می‌پردازند که ایران هراسی را اشاعه دهند به همین دلیل در جامعه جهانی و بین سایر مسلمانان نوعی بدبینی نسبت به ایران را به وجود آورده‌اند؛ از این رو زائرین ایرانی باید با بصیرت  و آگاهی کامل به سفر حج بروند.

وی افزود: حجاج ایرانی باید در سفر حج نهایت استفاده را به لحاظ معنوی داشته و اخلاق حسنه و معنویت را به مسلمانان جهان معرفی کنند؛ بار معنوی و اخلاقی حج سبب بالا رفتن امنیت در جامعه است؛ چراکه حاجی اگر اعمال حج را به درستی انجام دهد پس از آن همچون انسانی تازه متولد شده پاک از گناه هستند.

حجت‌الاسلام رحمتی‌نیا، اظهار داشت: سفر حج بسیاری از زائران را به لحاظ اخلاقی و معنوی متحول می‌کند؛ وجود امنیت‌ اخلاقی و معنوی سبب امنیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی در جامعه می‌شود.

ارتباط گیری زائرین ایرانی با حجاج کشورهای مسلمان

امام جمعه پیشوای ورامین گفت: هر ساله بیش از 700 هزار زائر از نقاط مختلف دنیا به خانه خدا مشرف می‌شوند اگر مسؤولان اصرار به رفتن حجاج ایرانی در این مراسم با شکوه و عظیم دارند به علت ارتباط حجاج با مسلمانان کشورهای مختلف اسلامی است.

حجت‌الاسلام رحمتی نیا، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در جهان از طریق ارتباط گیری توانسته خود را به عنوان یک نظام انقلابی، الهی، اسلامی دارای ولایت فقیه معرفی کند نه از طریق ارتباط سیاسی با کشورهای دیگر زیرا تمامی کشورها به فکر منافع خودشان هستند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی در جهان به ایران هراسی پرداخته اند اما همین ارتباط گیری مانع از گسترش ایران هراسی در جهان شده است و مردم در سطح جهان طرفدار انقلاب اسلامی ایران شدند.

نقش کنگره حج در وحدت و همدلی امت اسلامی

امام جمعه پیشوای ورامین با اشاره به نقش کنگره عظیم حج در وحدت و همدلی امت اسلامی، اظهار داشت: حج تاثیر بسیاری در همدلی و وحدت مسلمانان جهان دارد؛ زیرا بدبینی و کج بینی‌های نسبت به یکدیگر را کاهش می‌دهد. همچنین برداشت‌های اشتباهی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد برطرف شده و با آشنایی بر زائران ایرانی به آنان و رهبر کشورمان علاقه‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام رحمتی نیا، عنوان کرد: مراسم عبادی حج می تواند سبب تشکیل امت واحد در جهان اسلام شود؛ به همین دلیل که دین اسلام حج را برای مسلمانان قرار داده است؛ همچنین بر اساس آیات قرآن کریم حضرت ابراهیم(ع) از جانب خداوند متعال مامور دعوت مردم به حج می‌شوند که مردم برای شرکت در این مراسم از دورترین نقاط عالم به سمت خانه خدا بیایند و محور توحید را طواف کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به تمامی زائران خانه خدا به ویژه زائرین ایرانی توصیه می کنم نهایت استفاده را از این سفر معنوی ببرند تا به اهداف معنوی و الهی آن دست پیدا کنند./807/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات