۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۲۰۰۰۳
امام جمعه دلگان:

بازارگردی حجاج ایرانی آفتی برای اقتصاد کشور است

امام جمعه دلگان با اشاره به بازارگردی حجاج ایرانی در عربستان، گفت: این بازارگردی‌ها آفتی برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود؛ به همین دلیل بهتر است از کالاهای داخلی که ساخته دست کارگران ایرانی هستند به عنوان سوغات خرید شود.
حجت الاسلام عظيم بامری، امام جمعه دلگان

حجت الاسلام عظیم بامری، امام جمعه دلگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان حج را یکی از واجبات الهی توصیف کرد و گفت: مهم‌ترین فلسفه حج ایجاد پیوند میان بنده و معبود است که در خانه ای به نام خانه خدا صورت می‌گیرد.

وی یکی از اثرات اجتماعی حج را ایجاد وحدت و همدلی میان جوامع اسلامی دانست و افزود: در این فریضه الهی جمعیت انبوهی با سلایق و گرایشات گوناگون حول یک محور توحیدی در راستای اتحاد و انسجام حرکت می‌کنند که برای امت اسلام عزت آفرین و برای دشمنان ذلت‌ آفرین خواهد بود.

امام جمعه دلگان با تأکید بر اینکه حج یک امر معنوی و یک مطالبه الهی در راستای رفع آثار سوء گناهان است خاطرنشان کرد: اگر کسی با نیت خالص خانه خدا را زیارت کند خداوند جمیع گناهان او را می‌بخشد.

حجت الاسلام بامری درخصوص بازارگردی حجاج ایرانی اذعان داشت: حجاج ایرانی با این کار به اقتصاد کشور ضربه میزنند بنابراین بهتر است که از کالاهای داخلی که ساخته دست کارگر ایرانی است به عنوان سوغات خرید کنند.

وی در پایان تصریح کرد: بنده با خریدن سوغاتی مخالف نیستم؛ اما متأسفانه برخی فقط به دنبال خرید سوغات هستند و به امر معنوی و روحانی سفر خود توجهی ندارند./۸۳۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات