۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۲۰۰۷۶
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

قناعت و رعایت حجاب و عفاف زمینه‌ساز موفقیت در زندگی زناشویی است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با تأکید بر کاستن از انتظارات مادی در زندگی خانوادگی، گفت: قناعت به داشته‌های موجود و رعایت حجاب و عفاف زمینه‌ساز موفقیت در زندگی زناشویی است.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در جمع زوج‌های جوان، با گرامیداشت روز ازدواج و سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: باید زوج‌های جوان زندگی این دو معصوم را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: حضرت رسول (ص) برخلاف دوران عرب جاهلیت، ارزش و مقام زن را برای بشریت تبیین کرد و هنگام خواستگاری حضرت علی (ع) از خود حضرت زهرا (س) خواست تا به علی (ع) پاسخ دهد و این ارزش قائل شدن برای مقام زن است.

حجت‌الاسلام قدیمی اضافه کرد: در دوران اخیر هم الگوهای بسیار خوبی همچون سبک زندگی امام راحل، شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب وجود دارد که زوج‌ها با مطالعه آن‌ها می‌توانند زندگی خوب و شیرینی را تجربه کنند.

وی از زوج‌های جوان خواست: ساده زیستی، قناعت و رعایت عفاف و حجاب را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا شیرینی و لذت باهم بودن برای آن‌ها بیشتر آشکار شود.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با تأکید بر کاستن از انتظارات مادی در زندگی خانوادگی، گفت: قناعت به داشته‌های موجود و رعایت حجاب و عفاف زمینه‌ساز موفقیت در زندگی زناشویی است.

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) سیده زنان عالم است، اظهار کرد: یکی از درس‌های عملی این بانوی بزرگوار حضور در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی با حفظ عفت و حجاب و ارزش‌های وجودی زن است که در انقلاب اسلامی جلوه یافت و الگویی برای دختران و زنان مسلمان جهان شده است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه اضافه کرد: یاس معطر نبوی جهانی را از شمیم دلنواز عبادت، بندگی، محبت و صبر خویش گلستان ساخته است؛ ازاین‌رو بانوان ما باید از ایشان الگو بگیرند.

وی گفت: امام علی (ع) هم کسی است که در قرآن خیر البریه و صراط المستقیم نامیده شده و کسی بود که نماز را برپا کرد و در حال رکوع زکات داد و از هرگونه پلیدی پاک و تطهیر بود که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه والای این امام همام است.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به اینکه ولایت امیرالمؤمنین (ع) تکمیل‌کننده دین و مهر رسالت رسول‌الله (ص) است، افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) هم همتای امیرالمؤمنین و الگوی بی‌بدیل برای تمام جهانیان، کوثر قرآن و عطای خداوند سبحان و مظهر محبت و مهربانی است؛ ازاین‌رو همه بانوان باید این بانوی بزرگ را الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات