۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۲۰۵۶۴
رییس مدرسه اسلامی هنر مطرح کرد؛

ظرفیت های هنر اسلامی برای انتقال معارف دین به گردشگران

رییس مدرسه اسلامی هنر با اشاره به جایگاه هنر اسلامی در انتقال معارف اسلامی به گردشگران غیر مسلمان، بر ضرورت تبیین فلسفه هنر اسلامی تأکید کرد.
حجت الاسلام نواب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حسین نواب در دومین روز از گردهمایی تخصصی مبلغان فعال در عرصه تبلیغ برای گردشگران خارجی که ظهر امروز در ساختمان خاتم برگزار شد، به بیان ظرفیت های هنر اسلامی برای انتقال معارف به گردشگران غیر مسلمان پرداخت و گفت: هنر اسلامی در جهان اسلام سابقه درخشانی دارد؛ هنر اسلامی در سایه محبت به اهل بیت(ع) شکل گرفت و امروزه هر جای جهان اسلام که اثری مبتنی بر هنر اسلامی شکل گرفته شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در ایجاد آن نقش داشته اند.

قدمت پانصد ساله مباحث نظری در عرصه هنر اسلامی

رییس مدرسه اسلامی هنر اثرپذیری هنر اسلامی از زیبایی شناسی دینی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: قدمت مباحث نظری در عرصه هنر اسلامی به بیش از پانصد سال پیش بازمی گردد، لکن در مباحث اسلامی از این مساله نه به عنوان هنر بلکه به عنوان زیبایی نام برده شده است.

وی ادامه داد: در میان علوم اسلامی توجه به هنر اسلامی بیش از همه در فلسفه اسلامی و در مرحله بسیار بالاتری در عرفان اسلامی دیده می شود.

ضرورت تبیین فلسفه هنر اسلامی برای گردشگران

حجت الاسلام نواب در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه هنر اسلامی در انتقال معارف اسلامی به گردشگران غیر مسلمان پرداخت و تصریح کرد: گردشگرانی که با آثار هنری اسلامی مواجه می شوند اگر از فلسفه هر یک از این هنرها و ظرافت های آن مطلع شوند قطعا به عمق ظریف و لطیف هنر اسلامی و در پی آن نگاه زیبای اسلام به هستی دست خواهند یافت.

رییس مدرسه اسلامی هنر با توصیه مبلغان به مطالعه و پژوهش در این حوزه افزود: اگر مبلغان خود به این نکات و ظرائف واقف باشند می توانند تفسیر زیبایی از هنرهای اسلامی و در پی آن اسلام ارائه کنند.

لازم به ذکر است، دومین روز از نشست فعالان تبلیغ برای گردشگران خارجی امروز با برگزاری جلسات و کارگاه هایی با موضوعات مختلف امروز به کار خود پایان داد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات